Cine era, de fapt, în trenul care a deraiat pe Valea Oltului. Anunțul Poliției Române

Ana Anitoiu 05.01.2021, 16:20
Cine era, de fapt, în trenul care a deraiat pe Valea Oltului. Anunțul Poliției Române

Un tren de călători cu două vagoane a deraiat, marți dimineață, 5 ianuarie, pe Valea Oltului. Incidentul a avut loc pe Magistrala 201, între Vâlcea și Sibiu, după mânăstirea Turnu și primul tunel. Traficul feroviar a fost oprit temporar pe acest tronson. Poliția Română a făcut un anunț.

Cine era, de fapt, în trenul care a deraiat pe Valea Oltului

În trenul de călători cu o locomotivă și două vagoane ce a deraiat pe Valea Oltului se aflau nouă persoane, dintre care opt angajați ai CFR și o femeie. Niciuna dintre aceste persoane nu a avut nevoie de îngrijiri medicale, potrivit gazetavalceana.ro. Incidentul s-ar fi petrecut din cauza scurgerilor de pe versanţi. Calea ferată a fost afectată de depunere de aluviuni şi spălare a terasamentului pe ambele şine, pe o distanţă de aproximativ 300 de metri, conform aceleiași surse.

”În ceea ce privește traficul feroviar, circulația este întreruptă pe secția de cale ferată 201 Vâlcea-Sibiu, în localitatea Călimănești, județul Vâlcea, din cauza mai multor copaci căzuți pe linia de cale ferată. Locomotiva și un vagon al unui tren au deraiat între localitățile Călimănești și Brezoi, fără a fi înregistrate victime. Se acționează pentru degajarea arborilor”, a transmis Poliția Română.

Cine era, de fapt, in trenul care a deraiat pe Valea Oltului. Anuntul Politiei Romane
Un tren cu doua vagoane a iesit de pe sine, in Valea Oltului

Care este viteza medie pe calea ferată în România

Românii visează să circule cu o viteză de 160 de kilometri la oră pe căile ferate din țară. Însă, în realitate, viteza medie de deplasare a trenurilor din România este mult mai mică. Mai exact, de doar 30-40 de kilometri la oră, după cum a arătat un studiu ce a fost făcut din fonduri europene de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

În plus, același studiu a arătat că șinele de tren din România sunt într-o stare ce variază de la ”deplorabilă” la ”rezonabilă”. Totodată, podurile și sistemele de drenaj sunt lăsate de izbeliște, în contextul în care s-au înregistrat restanțe foarte mari la mentenanța acestora. De altfel, multe dintre restricțiile de viteză pe căile ferate din țară sunt cauzate de starea precară a liniei podurilor, vizibilitatea redusă sau terasamentele neconforme.

Accidente tot mai dese pe căile ferate, cauzate de infrastructură

Mai multe accidente feroviare s-au produs în ultimii ani din cauza terasamentului și a liniilor vechi de cale ferată. De exemplu, unul dintre aceste accidente a avut loc la începutul anului 2020, în județul Olt. Atunci, 15 vagoane ale unui tren de marfă au deraiat de pe șine, iar dintre acestea, nu mai puțin de cinci s-au răsturnat, blocând și al doilea fir al căii ferate. Din cauza acelui incident, au fost anulate trei trenuri de călători. Acolo unde a fost cazul, pasagerii au fost preluați cu autobuze și transportați în gări de unde s-au putut îndrepta către destinațiile dorite.

Însă, au fost și călători care au pierdut legături cu alte trenuri, din cauza acestui incident. ”Ne-au oprit de dimineaţă la Caracal, vreo două ore nu ne-au spus de ce, ne-au ţinut acolo şi după am aflat de accident. Am mai stat o oră în plus până s-au hotărât să aducă o locomotivă. Acum sunt spre Piteşti. La 12 – 12.30 ajungem la Bucureşti. Avem peste şase ore întârziere, trebuia să fiu cel târziu la 6.30 dimineaţa în Bucureşti”, s-a plâns atunci un călător.

Recomandare Video Impact.ro
Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...