Cine a inventat benzina. Benzina, esențială în viața a milioane de oameni din întreaga lume, nu a fost inventată, ci este un produs secundar natural al industriei petroliere, principalul fiind kerosenul. Benzina este produsă prin distilare, adică prin separarea fracțiunilor volatile, mai valoroase, ale petrolului brut. Ceea ce s-a inventat însă au fost numeroasele procese și agenți necesari pentru a îmbunătăți calitatea benzinei, transformând-o într-o marfă mai bună.
Fie că folosim mașinile proprii sau alegem să călătorim cu mijloacele de transport în comun, benzina este esențială pentru a ne putea deplasa pe distanțe mai lungi și nu numai. Era anul 1857 când a apărut ceea ce cunoaștem noi astăzi sub denumirea de benzină, o distilare fracționată a petrolului, care până atunci fusese folosit ca și combustibil, ca izolator sau chiar în medicină.
După câțiva ani de încercări cu ceea ce se numea distilare fracționată, colonelul Edwin Drake a fost cel care, în 1859, a forat primul puț de petrol brut din Pennsylvania și a distilat petrolul pentru a produce parafină pentru iluminat. Deși în procesul de distilarea se obțineau și alte produse petroliere, inclusiv benzina, Drake nu avea nevoie de benzină și de alte produse, așa că le arunca.
Ulterior, mai multe persoane i-au dezvoltat munca, cum ar fi Jean Joseph Etienne Lenoir, care a creat în 1859 primul motor cu combustie internă, sau Nikolaus August Otto în 1876, care a construit primul motor pe benzină în patru timpi din istorie. Totodată, foarte cunoscut este numele lui Thomas Midgley, inventatorul benzinei cu plumb, care a provocat moartea a milioane de oameni de-a lungul deceniilor, inclusiv a propriului inventator.
Abia în 1892, odată cu inventarea automobilului, benzina a fost recunoscută ca fiind un combustibil valoros. Până în 1920, pe șosele circulau 9 milioane de vehicule pe benzină, iar în toată țara se deschideau stații de benzină. În prezent, benzina este combustibilul pentru aproape toate vehiculele ușoare din Statele Unite.
Cifra octanică a benzinei și nivelurile de plumb au crescut în timp, mai ales că, începând cu anul 1950, mașinile au devenit mai mari și mai rapide. Cifra octanică a benzinei a crescut, iar plumbul a fost adăugat pentru a îmbunătăți performanța motorului. În cele din urmă, benzina cu plumb a fost scoasă de pe piața americană.
Benzina fără plumb a fost introdusă în anii 1970, când au devenit evidente problemele de sănătate cauzate de plumb. În SUA, utilizarea benzinei cu plumb pentru alimentarea vehiculelor rutiere a fost complet eliminată de la 1 ianuarie 1996, notează eia.gov.
Benzina este obținută din petrol, fiind formată dintr-un amestec de hidrocarburi provenite din resturi fosile care se acumulează în lacuri și pe fundul mării. După ce este extras din aceste ape, petrolul este transportat la o rafinărie pentru a fi tratat sau pe nave pentru export.
În rafinării, un turn de distilare în care se separă tipurile de hidrocarburi din țiței este „gătit“ la temperaturi ridicate, astfel încât unii compuși se vaporizează și se separă. Odată finalizat procesul de mai sus, se obține petrolul rafinat, din care se obține benzina, care este, fără îndoială, cel mai cunoscut combustibil din lume.
După o perioadă obligatorie de păstrare în depozite, benzina este transferată la stațiile de benzină, astfel încât orice locuitor să o poată cumpăra. În chip de concluzie, este, fără îndoială, dificil de numit un singur inventator al benzinei, deoarece au existat mai multe persoane care, de-a lungul anilor, au modificat munca inventatorilor anteriori pentru a ajunge la combustibilul pe care îl folosim astăzi.