CFR Călători s-a pus pe schimbări majore. Ce se va întâmpla cu 440 de vagoane în 2021

Ana Anitoiu 07.01.2021, 15:29
CFR Călători s-a pus pe schimbări majore. Ce se va întâmpla cu 440 de vagoane în 2021

CFR Călători s-a pus pe schimbări majore, după cum a anunțat, miercuri, directorul general al companiei, Dan Costescu, conform planurilor ce au fost stabilite încă din urmă cu un an. Iată ce se va întâmpla cu 440 de vagoane până la sfârșitul anului 2021, dacă va fi acordat bugetul necesar.

Ce schimbări au fost anunțate la CFR Călători

Potrivit directorului general al CFR Călători, vor fi continuate planurile stabilite la începutul anului trecut. Atunci, s-au stabilit trei piloni, dintre care primul este așezarea călătorului în centrul deciziilor, astfel încât schimbările cerute de acesta să fie puse în aplicare. Apoi, să se ocupe mai bine de trenuri decât în ultimii ani.

”V-am anunţat deja obiectivul 1000 plus, am ajuns la 1000 de vagoane după ce în sezonul trecut aveam doar 790, deci e o creştere de aproape 30% de parc, vă spun este fără precedent în Europa. Evident că ne trebuie şi buget pentru acest lucru. În acest an ne-am propus să reparăm şi să modernizăm undeva la 440 de vagoane. Obiectivul nostru este să creştem controlat şi în niciun caz să scădem sub 1000 de vagoane. Din cele 440 – 400 ar fi doar cele reparate, iar 40-50 să fie vagoane modernizate. Repet, suntem puternic dependenţi de bugetul pe care-l vom primi. Anul trecut prin faptul că am dublat practic viteza de modernizare faţă de anii precedenţi, am primit aceste fonduri şi am convingerea că şi în acest an avor continua să vină banii pe investiţii”, a spus Costescu.

CFR Calatori s-a pus pe schimbari majore. Ce se va intampla cu 440 de vagoane in 2021
Dan Costescu, directorul general al CFR Calatori

CFR Călători, plan pentru trenurile internaționale

De asemenea, Dan Costescu a anunțat că CFR Călători plănuiește și să modernizeze vagoanele ce formează trenurile ce fac curse internaționale. Astfel, acestea ar putea fi pregătite pentru momentul în care se vor redeschide granițele, ca urmare a încheierii pandemiei de coronavirus. Directorul general al companiei a precizat că ar vrea ca românii care călătoresc cu trenurile CFR să poată ajunge, de exemplu, la Viena.

”Ne dorim să realizăm şi nişte trenuri internaţionale pentru a putea să mergem până la Viena sau în alte destinaţii în momentul când se vor deschide graniţele şi va trebui să contracarăm cumva ofensiva care va exista din partea celorlalţi operatori europeni. Pentru aceasta ne-am propus un set de garnituri noi pentru internaţional care să fie vopsite identic, să aibă aceeaşi schemă de vopsire, să fie uniforme, indiferent că sunt de clasa 1 sau clasa a 2-a, vagoane de dormit sau cuşetă”, a spus el.

Ce valoare au investițiile de care are nevoie CFR Călători

Totodată, directorul general al CFR Călători a spus că s-a făcut o estimare la 350 de milioane de lei pentru investiții, acestea fiind separate de buget. El a subliniat că speră ca la finalul pandemiei de coronavirus, compania să fie pregătită cu vagoanele de trenuri internaționale.

”Avem undeva acum o estimare la 350 de milioane de lei pentru investiţii. Doar pentru investiţii vorbesc, pentru că este capitol separat din buget. Vagoane aduse în stare nouă prin modernizare – este pârghia pe care o avem. În primul rând, eu îmi doresc ca atunci când se vor deschide graniţele şi se va putea opera foarte uşor dintr-o ţară în alta România, în speţă CFR Călători să fie pregătită pentru acest pas, şi asta înseamnă să aibă aceste vagoane gata”, a mai spus Dan Costescu.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...