Cel mai rapid tren din lume. Are viteza de 600 de kilometri pe oră, tocmai a fost prezentat în China

Ioana Bucur, Narcisa Tomulescu 20.07.2021, 16:07

Cu o viteză ce poate atinge 600 de kilometri pe oră, cel mai rapid tren din lume tocmai a fost prezentat lumii. Cu el, o călătorie de trei ore cu avionul va putea fi făcută în mai puțin de două ore și jumătate.

Cel mai rapid tren din lume

China tocmai a bătut un nou record, prezentând cel mai rapid tren din lume. Fabricat în orașul de coastă Qingdao, poate atinge o viteză maximă de 600 de kilometri pe oră.

Trenul maglev folosește o tehnologie specială, levitând deasupra căii ferate, fără să existe niciun contact între caroserie și șine. Conceptul nu este unul nou în China, fiind utilizat de aproape douăzeci de ani, însă pe o scară foarte limitată. Shanghai dispune de o linie maglev scurtă, între unul dintre aeroporturile sale şi oraş.

Inaugurarea trenului ar putea deschide un nou capitol în China. Cu toate că nu există, în prezent, linii speciale pentru trenul maglev care să facă legătura între cele mai mari orașe sau provincii din țară, în mai multe localități, printre care Shanghai și Chengdu, specialiștii au început să studieze acest domeniu.

„Zburând” la 600 de kilometri pe oră, drumul de la Beijing la Shanghai, o distanță de peste o mie de kilometri, ar putea fi făcut, cu noul tren, în doar două ore și jumătate. Prin comparaţie, o asemenea călătorie ar dura trei ore cu avionul şi cinci ore și jumătate pe calea ferată de mare viteză.

Mai multe ţări, precum Japonia sau Germania, doresc, de asemenea, să construiască reţele maglev, deşi costurile ridicate şi incompatibilitatea cu infrastructura feroviară actuală continuă să împiedice dezvoltarea rapidă a acestora.

Cel mai rapid tren din lume
Cel mai rapid tren din lume

China ar putea cere o parte din teritoriul unei țări din Europa

Statul chinez are o metodă inedită de a-și recupera datoriile de peste hotare. Un proiect colosal de construire a unei autostrăzi cu lungimea de 130 de kilometri ar putea fi plătit scump de Muntenegru. Drumul a fost gândit să unească portul Bar și granița sârbă și a presupus un împrumut de peste un miliard de euro de la China, bani cheltuiți într-o perioadă de șase ani.

Doar primul tronson din autostradă a fost construit – 41 de kilometri, 20 de poduri și 16 tuneluri peste munți, înainte ca banca chineză de stat care a acordat împrumutul necesar să își ceară deja banii înapoi. Muntenegru nu mai poate acoperi nota de plată uriașă, de 20 de milioane de euro pe kilometru. Adică peste un miliard de euro.

La sfârșitul lunii martie, vicepremierul Dritan Abazovic declara că țara sa ar trebui să primească sprijin pentru stingerea acestei datorii pentru a combate „influențele străine nocive”. Demnitarul a precizat că acest ajutor ar reprezenta o „victorie ușoară” pentru Uniunea Europeană ca răspuns la o provocare geopolitică.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ioana Bucur
Fac parte din grupul curajoșilor care au decis să rămână în România și sunt dovada vie a faptului că destinul găsește mereu o cale de a ne  aduce pe drumul ce ne-a fost ales. Mă...