O nouă staţie pentru trenurile CFR pe ruta Gara de Nord – Aeroport. Călătoria durează 11 minute şi costă 4 lei

Antonia Iacobescu 03.07.2021, 19:07
O nouă staţie pentru trenurile CFR pe ruta Gara de Nord – Aeroport. Călătoria durează 11 minute şi costă 4 lei

Veste bună pentru persoanele care călătoresc mai des cu trenul! CFR Călători a anunțat recent că va face o nouă oprire pe ruta Gara de Nord-Aeroport, începând cu data de 15 iulie.

Astfel, între orele 6.00 și 23.00, trenurile vor opri și la Parc Mogoșoaia. În prezent, trenurile CFR circulă în regim de mers cadenţat, la intervale orare egale.

A fost introdusă o nou stație pe ruta Gara de Nord – Aeroport

Durata unei singure călătorii cu trenurile de la Aeroport pe distanţa București Nord – Parc Mogoșoaia va fi de 11 minute. Prețul unui bilet este de 4 lei. CFR Călători a transmis deja un comunicat în acest sens.

„Pentru a răspunde nevoilor de trafic pe ruta București Nord – Mogoșoaia – Aeroport Henri Coandă și pentru a oferi totodată accesibilitate la transportul pe calea ferată unei categorii cât mai largi de călători, începând din data de 15 iulie 2021, toate trenurile CFR Călători care circulă în intervalul orar 06:00-23:00 spre/ dinspre Aeroportul Henri Coandă vor avea oprire și în punctul de oprire Parc Mogoșoaia”, a transmis vineri (2 iulie) compania CFR.

„Călătoria cu trenul în zona metropolitană a Capitalei spre/dinspre Parc Mogoșoaia reprezintă o alternativă verde de transport mai accesibilă din punct de vedere al costurilor și mai rapidă pentru pasageri, fie în scopuri de business sau navetă, fie recreaționale”, au mai susținut reprezentanții CFR Călători.

Ce s-a ales de investiția de 11 milioane de lei de la Gara de Nord

Investiția de 11 milioane de lei în trotuarul rulant ce unește Gara de Nord și Gara Basarab s-a făcut praf în aproximativ opt ani de la inaugurarea din 2013 ce l-a făcut mândru pe Sorin Oprescu, care la acea vreme era Primarul General al Capitalei.

Trotuarul ce unește Gara de Nord cu Gara Basarab a apucat să funcționeze pentru mai puțin de un an.

Investiția de 11 milioane de lei s-a făcut praf deoarece nu s-a făcut recepția, din cauza unui conflict cu constructorul, ATALDI, după cum au declarat în urmă cu ceva timp unele surse din Primăria Capitalei pentru HotNews.ro. Trotuarul rulant a fost făcut la pachet cu Pasajul Basarab. Abia după recepție, se va putea ocupa de întreținere municipalitatea, și nu constructorul.

“În momentul în care s-au finalizat parțial lucrările la Pasajul Basarab (la momentul inaugurării nu era finalizată parcarea de sub pasaj, lifturile, trotuarul rulant etc) și s-au făcut toate testele de rezistență, acesta a fost deschis circulației rutiere. Acest lucru a fost posibil pentru că pe vechiul regulament de recepție, prevăzut în H.G.273/1994, beneficiarii lucrărilor puteau prelua și pune în funcțiune părți din lucrare”, se arată într-un răspuns trimis de Primăria Capitalei pentru HotNews.ro, la acea vreme.

Urmăriți Impact.ro și pe