Ce se întâmplă dacă pierzi tichetele sociale pentru alimente. Numerele de telefon la care poți suna

Andra Daoud 14.08.2022, 15:00
Ce se întâmplă dacă pierzi tichetele sociale pentru alimente. Numerele de telefon la care poți suna

Tichetele sociale pentru alimente au ajuns la românii care se calificau să beneficieze de ele, sub formă de carduri. Se poate întâmpla însă ca unii dintre beneficiarii acestor vouchere oferite de Guvern să piardă cardurile sau să uite codul PIN, necesar atunci când efectuează o plată cu ele. Ce se întâmplă în aceste situații și cum puteți recupera sumele pe care le aveați pe cardurile sociale.

Ce să faci dacă ai pierdut cardul social pentru alimente

Peste jumătate de milion de români au intrat în posesia cardurilor sociale în baza cărora pot cumpăra alimente sau pot plăti pentru o masă caldă. Cei care pierd cardul social trebuie să știe că pot recupera banii și pot rămâne în continuare beneficiari ai programului guvernamental. Tot ce trebuie să facă este să sune la autoritatea emitentă, pentru a bloca vechiul card și pentru a emite altul nou, cu suma pe care o mai avea cel vechi, în momentul în care s-a rătăcit.

„Beneficiarul care a pierdut sau dorește să blocheze temporar cardul social pentru produse alimentare și mese calde trebuie să anunțe imediat pe emitentul cardului, apelând serviciul de Asistență Clienți sau utilizând aplicația mobilă a emitentului.

Emiterea unui nou card și expedierea la adresa emitentului se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut”, informează Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).

Sunt trei autorități emitente ale cardurilor sociale așa că, în funcție de autoritatea care a tipărit cardul pierdut, veți suna la numărul de telefon aferent. Acestea sunt:

Ce se intampla daca pierzi tichetele sociale pentru alimente. Numerele de telefon la care poti suna
Cardurile sociale pot fi recuperate apeland autoritatea emitenta

Ce să faci dacă ai uitat codul PIN al cardului social

„Sumele disponibile pe card, în momentul blocării cardului, nu vor fi pierdute și vor putea fi utilizate după emiterea unui nou card. Este esențial ca imediat după ce ați constatat pierderea cardului să contactați unitatea emitentă pentru blocare/ prevenirea utilizării frauduloase.

Blocarea cardului se va face fie din aplicația mobilă a emitentului cardului, fie apelând serviciul de Asistență Clienți al emitentului. Numai apelând serviciul de Asistență Clienți al emitentului va putea fi prevenită utilizarea frauduloasă a acestuia.” mai informează ministerul.

Cardul cu tichete sociale poate fi folosit în baza unui cod PIN, la fel ca în cazul cardurilor bancare. Cei care au uitat codul au opțiunea de a accesa secțiunea Reamintire PIN, din aplicația mobilă a emitentului cardului. Dacă nu au aplicația instalată, pot afla PIN-ul contactând Serviciul Clienți al autorității emitente, pentru ca aceasta să ofere un PIN nou.

Voucherele pentru alimente pe suport electronic sunt distribuite prin programul „Sprijin pentru România” și pot fi folosite în magazinele și restaurantele partenere, pentru achiziția de alimente. Este interzisă folosirea cardurilor sociale pentru achiziția de băuturi alcoolice, tutun sau alte tipuri de produse, acest lucru putând duce la sancțiuni atât pentru beneficiari, cât și pentru comercianți.

Urmăriți Impact.ro și pe