Acesta este Spring, primul vehicul electric din gama Dacia. A fost prezentat de Directorul General al Renault, la Paris. Care este prețul de pornire

Ana Anitoiu 15.10.2020, 20:25
Acesta este Spring, primul vehicul electric din gama Dacia. A fost prezentat de Directorul General al Renault, la Paris. Care este prețul de pornire

Spring, primul vehicul electric din gama Dacia, a fost lansat. Mașina, prezentată de Directorul General al Renault, la Paris, are și o versiune utilitară, denumită Cargo, precum și cel mai mic preț din Europa.

Cum arată Spring, primul vehicul electric din gama Dacia

Designul mașinii Spring, primul vehicul electric din gama Dacia, are elemente specifice universului modelelor crossover. Printre acestea se numără: bare de pavilion, bare de protecție ranforsate în partea inferioară, pasaje ale roților bine conturate, o gardă la sol supraînălțată și scut de protecție în partea din spate.

Modelul are patru locuri și cinci uși și are la bază modelul Renault K-ZE comercializat pe piața din China. Aspectul acesteia este robust, datorită flancurilor proeminente și capotei bombate a motorului.

Totuși, mașina electrică Spring aparține segmentului mini. Are dimensiunile de 3,73 m lungime, 1,62 metri lățime, fără retrovizoare și 1,51 m înălțime.

Deși are dimensiuni reduse, cu mașina electrică Spring pot călători simultan, în condiții confortabile, patru adulți. În plus, are un portbagaj încăpător.

Acesta este Spring, primul vehicul electric din gama Dacia. A fost prezentat de Directorul General al Renault, la Paris. Care este prețul de pornire
Acesta este Spring, primul vehicul electric din gama Dacia. A fost prezentat de Directorul General al Renault, la Paris. Care este prețul de pornire

Blocurile optice spate ale mașinii electrice Spring au noua semnătură luminoasă în formă de Y, ce este specifică de acum modelelor de automobile Dacia.

Mașina Spring are și un echipament multimedia Media Nav, disponibil în opțiune. Acesta cuprinde un touch screen de 7”, sistem de navigație, radio DAB, conexiune Bluetooth, o priză USB.

Ce autonomie are mașina electrică Spring

Spring are o autonomie de 225 km conform ciclului WLTP și de 295 km conform ciclului WLTP City – ce cuprinde doar partea urbană a ciclului omologat.

Autonomia poate fi crescută cu aproape 10%, prin butonul ECO de pe planșa de bord. Acest buton limitează puterea la 23 kW (în loc de 33 kW) și viteza maximă, la 100 km/h.

Mașina Spring aduce numeroase beneficii. Una dintre acestea este Media Nav, compatibil Apple Carplay și Android Auto. Funcția de recunoaștere vocală, prin smartphone, poate fi activată cu ajutorul unei comenzi amplasate pe volan.

În plus, aplicația gratuită MY Dacia, disponibilă pe smartphone, poate afișa în timp real nivelului bateriei, a autonomiei restante în kilometri. Aceasta permite activarea de la distanță a sistemului de climatizare pentru încălzirea sau răcorirea habitaclului și localizarea mașinii în timp real.

Versiunea Spring Cargo – disponibilă doar pe alb – este destinată întreprinzătorilor și micilor comercianți. Aceasta are un spațiu de încărcare în locul banchetei spate. Lungimea de încărcare a este de 1033 mm, pentru un volum de 800 de litri și o sarcină utilă de 325 de kilograme.

Acesta este Spring, primul vehicul electric din gama Dacia. A fost prezentat de Directorul General al Renault, la Paris. Care este prețul de pornire
Acesta este Spring, primul vehicul electric din gama Dacia. A fost prezentat de Directorul General al Renault, la Paris. Care este prețul de pornire

Cât costă Spring, primul vehicul electric din gama Dacia

Spring este cea mai ieftină mașină electrică de pe piață. Comenzile pentru aceasta vor fi preluate începând din primăvara anului 2021.

”Noul model va aborda trei piețe diferite: cea a mașinilor personale, cea a serviciilor de car sharing, care cuprinde numeroși operatori în toată Europa și în fine cea a transportului utilitar pe distanțe scurte, cu versiunea Cargo. Dacia Spring se va remarca fără îndoială ca soluția de mobilitate electrică accesibilă tuturor”, au spus reprezentanții Dacia.

Spring va avea un preț de pornire cuprins între 14 mii și 16 mii de euro. Însă, prețul poate scădea pe piața românească, prin intermediul subvențiilor.

Anul trecut, Thierry Bolloré de la Renault a declarat, la Salonul Auto de la Frankfurt, că Renault încearcă să aducă un vehicul electric în Europa la ”aproximativ 11.500 de euro”.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...