Xiaomi intră pe piața autoturismelor electrice

Bogdan Bârliga 19.10.2021, 11:55
Xiaomi intră pe piața autoturismelor electrice

O știre surprinzătoare venită din China a bulversat industria auto și a dus la creșteri consistente pe bursă: compania Xiaomi, cunoscută pentru producția de smarphone-uri, a anunțat că va intra pe piața mașinilor electrice.

Inițial această informație a apărut în media locală după o întâlnire a directorului general Xiaomi Grup cu investitorii și nimeni nu părea să dea credit unui astfel de plan.

Xiaomi intră pe piața autoturismelor electrice

Directorul general Xiaomi Corp, Lei Jun, a anunţat în cadrul unei întâlniri restrânse cu investitorii pregătirea unui plan pentru producţia de serie a unei game de automobile electrice.

Ulterior un purtător de cuvânt al companiei chineze citat de reuters.com a confirmat informația, iar directorul departamentului de marketing internaţional al Xiaomi a publciat informația pe contul personal deținut pe platforma Weibo.

Cât de serios este planul Xiaomi pentru producerea mașinilor electrice

Xiaomi a prezentat un plan de investiţii în luna martie a acestui an prin care își prezenta strategia pentru dezvoltarea unei game de autoturisme electrice. Conform acestui plan compania va investi 10 miliarde de dolari în următorii zece ani pentru dezvoltarea și realizarea unei game de maşini electrice produse sub brand propriu.

În luna august, compania a finalizat înregistrarea formală a diviziei sale producătoare de automobile electrice și a  început să recruteze personal pentru această nouă divizie. Primul model electric produs de Xiaomi ar trebui să intre în producție în anul 2024.

Până la acest moment Xiaomi nu a precizat dacă va produce autoturismele prin forțe proprii sau dacă va avea parteneriat cu un alt constructor specializat pe această nișă.

Are suficienți bani Xiaomi să înfrunte concurența acerbă din acest sector?

Conform informațiilor publicate de Xiaomi Corp în al doilea trimestru din 2021 compania a raportat o creştere a veniturilor cu 64 de procente, până la suma de 87,8 miliarde de yuani (aproximativ 13,56 miliarde de dolari). Profitul net raportat a ajuns la 6,32 miliarde de yuani ( aproximativ 971 milioane de dolari).

În prima parte a acestui an Xiaomi a depășit Samsung și Apple și a vândut cele mai multe smartphone-uri pe piața din Europa. Compania a profitat financiar și de sancțiunile impuse Huawei și a reușit să-și surclaseze rivalul pe piața din SUA.

Analizând aceste date financiare putem să afirmăm că planul Xiaomi pentru producerea primului autoturism electric sub brand propriu în anul 2024 pare să fie fezabil.

Pe de altă parte Xiaomi va trebui să înfrunte concurența în primul rând chiar de pe piața locală, producătorii chinezi BYD, Nyo sau Xpeng Motors având deja fabrici competitive de producție a mașinilor electrice.

Și să nu uităm că tot din China vine și primul model electric de la Dacia.

Urmăriți Impact.ro și pe