Dacă ai de gând să-ți plănuiești o vacanță prelungită și vrei să mergi cu mașina în Italia, Franța sau Spania, trebuie să știi noua lege care va face ravagii printre șoferii posesori de automobile pe carburanți, mai ales cele diesel. Spre deosebire de România, în Occidentul european, autoritățile sunt mai severe și mai responsabile față de poluarea din marile orașe.
În Milano, Italia, nu mai ai voie să circuli cu o mașină diesel Euro 3, iar exemplul va fi urmat și de Madrid și Paris, în următorii ani, până în 2025, până când nu vei mai avea voie să folosești nici măcar automobilele Euro 6 care acum sunt perfect legale.
Mult prea mulți români privesc astfel de restricții ca fiind abuzive, lipsite de sens. Criticile lor nu sunt în totalitate nefondate, dar sunt niște măsuri necesare, deoarece, de bunăvoie, nimeni nu va renunța la mașina sa poluantă care, alături de alte milioane, îmbolnăvesc milioane de persoane în fiecare zi. Evident că sunt o mulțime de surse de poluare cel puțin la fel de periculoase ca automobilele pe carburant, dar acestea din urmă sunt primele cu care intri în contact și de afectează direct, și pe tine și pe cei din jur.
Italia ar putea fi prima țară membră UE care va impune noile restricții la un cu totul alt nivel. Deja au fost impuse niște limite permanente pentru traficul din regiunile Piemont, Lombardia, Veneto și Emilia Romagna. Astfel, mașinile diesel Euro 3 nu vor mai avea voie să circule în oraș în zilele de weekend. Aceeași interdicție va fi și în restul zilelor, cele lucrătoare, dar în intervalul orar 7:30 – 19:30, după cum informează Digi 24.
Sună a comunism? Ei bine, ai putea spune că da. Nicolae Ceaușescu ar râde cu poftă de noi azi, dacă ar mai trăi. Oamenii au devenit atât de iresponsabili încât au ajuns să-și impună singuri interdicții aproape dictatoriale. N-o să te mai ducă nimeni la „miliție” să te bată pentru ce ai făcut, dar vei plăti mult…foarte mult….cu bani, desigur.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]În Italia, din 2020, nu vei mai avea voie să intri în Milano cu mașini diesel Euro 4, din 2022 cu cele Euro 5, iar din 2025, cu diesel Euro 6. Vor există, însă, unele „bonusuri”: ai dreptul la maximum 50 de intrări în primul an de la activarea fiecărei restricţii.
Și autoritățile din Franța sunt hotărâte să impună restricții drastice șoferilor posesori de mașini poluante, iar la acolo, poluarea chiar a creat o criză în sistemul de Sănătate. 94% dintre mașinile vândute în Franța sunt pe carburanți. În Paris, circulă zilnic aproape 600.000 de automobile poluante.
Prin urmare, vânzarea mașinilor (noi sau SH) pe benzină, pe motorină sau pe gaz va fi interzisă din 2040. Acest lucru s-ar putea face și de mâine, dar omul secolului XXI iubește mai mult economia, banul decât sănătatea. Și e greu să fie altfel. Imaginează-ți ce impact major la nivel mondial ar fi dacă s-ar înceta peste noapte vânzarea de automobile pe carburanți.