Calculator impozit auto 2020. A trecut deja jumătate de an din 2019, așa că ar trebui să te gândești deja la impozitul auto pe care-l vei plăti anul viitor, dacă vrei să fii în legalitate, desigur. Dacă ești șofer începător, e important să știi că impozitul se calculează în funcție de motorizare, iar din 2020 trebuie să te aștepți la scumpiri semnificative, mai ales dacă îți plac mașinile puternice.
Cu cât motorul este mai mare și mai poluant, cu atât statul o să te oblige să scoți mai mulți bani din buzunar. Aparent, guvernanții vor să descurajeze achiziția de automobile poluante (vechi sau nou, nu contează) pentru că s-a ajuns deja în stadiul în care sunt prea multe și ne afectează sănătatea în marile orașe.
Sigur, e un paradox, vedem cu toții asta. Pe de o parte, Primăria Capitalei îți cere impozit mărit dacă ai o mașină veche sau cu motor cu capacitate cilindrică mare, dar, pe de altă parte, achiziționează autobuze diesel.
Probabil că te-ai obișnuit deja că de la un an la altul toate taxele se scumpesc. Nu-ți imaginea că pentru 2020 va fi altfel. De fapt, majorările de impozit au fost anunțate încă de la începutul acestui an de către Municipalitate:
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„Primăria Capitalei are obligaţia legală să modifice taxele şi impozitele în funcţie de indicele de inflaţie. […] Având în vedere faptul că prevederea legală este imperativă, instituţia noastră a pus în dezbatere publică proiectul de impozite şi taxe locale pe anul 2020, ce prevede indexarea nivelurilor impozitelor şi taxelor locale cu un coeficient de inflaţie de 4,6%”.
Există o vorbă folosită, de regulă, în context politic: puterea are un preț ridicat. Cred că e valabil și în cazul impozitului auto.
Posesorii de autoturisme cu motoare de capacitate cilindrică sub 1.600 cmc vor plăti același impozit ca până acum, adică 8 lei pentru fiecare 200 cmc pe care-i însumează motorul.
Pentru mașinile care au motoare de capacitate cuprinsă între 1.601 cmc și 2.000 cmc inclusiv, impozitul o să scadă foarte puțin, aproape insesizabil, de la 20 de lei, cât este în prezent, la 19 lei pentru fiecare 200 cmc.
Marea problemă va fi pentru cei care au autoturisme cu motoare mai mari de 2.001 cmc, până la 2.600 cmc inclusiv. Momentan, posesorilor acestor mașini li se iau 72 de lei pentru fiecare 200 cmc însumați, dar, din 2020, vor plăti 76 de lei.
La mașinile cu motoare între 2.601 cmc și 3.000 cmc, impozitul va fi majorat la 153 de lei, în contextul în care, în prezent, este de 144 de lei.
Și, nu în ultimul rând, celor care se fălesc cu mașini cu motoare deosebit de puternice, de peste 3.001 cmc, statul le va cere 308 lei pentru fiecare 200 cmc.
De asemenea, ar trebui să te aștepți la creșterea taxelor sau la apariția unora noi pentru mașinile diesel sau cele mai vechi de zece ani. Încă nu este nimic sigur, dar nici nu este exclus, având în vedere presiunile pe care le face Uniunea Europeană.
Impozitul auto este determinat de capacitatea cilindrică a motorului (măsurată în centrimetri cubi, după cum ai văzut), prin înmulţirea fiecărei grupe de 200 cmc sau fracţiune din aceasta cu o sumă corespunzătoare din Codul fiscal.