Veşti bune despre a treia doză de vaccin anti-covid. Cercetător de la Institutul Cantacuzino: „Ar putea avea imunitate chiar şi câţiva ani”

Stan Filon 10.11.2021, 12:55

Un cercetător de la Institutul Cantacuzino vine cu vești bune pentru românii care s-au imunizat cu a treia doză de vaccin împotriva coronavirusului. Acesta spune că cercetările în domeniu continuă, dar rezultatele obținute până acum îi bucură pe specialiști.

Vin veşti bune despre a treia doză de vaccin anti-covid

Cătălin Ţucureanu, cercetător în imunologie şi vaccinologie la Institutul Cantacuzino a vorbit despre vaccinurile administrate populației pentru stoparea pandemiei de coronavirus. Acesta spune că s-a constatat că după primele două doze de vaccin, imunitatea în fața coronavirusului scade destul de repede în 5-6 luni, dar sunt speranțe reale atunci când vine vorba despre cea de-a treia doză. Cercetătorul spune că a treia doză de vaccin ar putea oferi o protecție de câțiva ani!

Cercetătorul a analizat și motivele pentru care mulți români refuză încă să se imunizeze, deși s-a dovedit științific că serurile respective ne protejează de cele mai grele efecte ale bolii. A vorbit și despre așa zisă ”creștere de solzi”, dar și despre faimosul cip implantat sub piele. Spune că toate aceste fake news-uri sunt foarte periculoase!

Cercetatorii vin cu vesti bune legate de efectele celei de-a treia doza de vaccin
Cercetatorul Cătălin Ţucureanu (foto) vine cu vesti bune legate de efectele celei de-a treia doza de vaccin

Fake news-uri demontate de cercetător

”În primul rând, le avem pe cele care frizează patologicul, de genul „ne cresc solzi după vaccin”, dar şi unele mult mai periculoase, care par documentate ştiinţific şi din acest motiv sunt foarte eficiente. Primele sunt mai uşor de demontat pentru că acestea ar necesita o reinventare a biologiei, mai ales că persoanele care le-au lansat nu au precizat şi în cât timp de la vaccinare şi după a câta doză ne cresc solzii.

Glumesc, evident, dar, repet, aici frizăm patologicul. Apoi, tot în această categorie avem şi mitul că ni se implantează un cip la vaccinare. Păi, ar trebui întrebat un informatician ce ar putea face, ce informaţii ar putea conţine, un cip minuscul care poate trece cu lejeritate printr-un ac de seringă atât de fin precum cele folosite la vaccinare.

Tot mai multe voci susţin că vaccinurile anti-COVID-19 sunt experimentale…   Nimic mai fals. Tehnologia ARN-mesager, de exemplu, este studiată de zeci de ani. În plus, se fac studii pentru un vaccin împotriva coronavirusurilor încă din 2003, după ce au apărut infecţiile cu vechiul coronavirus SARS-CoV”, a spus cercetătorul pentr adevărul.ro.

Cât ne-ar putea oferi imunitate împotriva virusului

Dar câte doze de vaccin vor mai urma? Cercetătorul recunoaște că este greu de dat un răspuns, însă spune că cercetările privind cea de-a treia doză vin cu speranțe mari. Cercetătorii vorbesc despre o protecție de câțiva ani de zile împotriva virusului.

”Când ne oprim? Greu de spus. Aceste vaccinuri au fost concepute pentru un răspuns rapid la pandemie, dar s-a constat că după şase luni scade protecţia împotriva infecţiei şi s-a apelat la booster. Este posibil ca după această doză a treia să vorbim de un impuls imun solid care durează mai mult timp, la nivelul anilor, poate, dar studiile sunt în curs. S-ar putea să fie necesar un rapel la câţiva ani, dar nu este cert. Acum mai este o problemă. Vorbesc de apariţia unei variante a virusului care poate „ocoli” parţial imunitatea produsă de vaccinul realizat deja. Atunci s-au putea decide realizarea unui rapel cu o variantă a vaccinului adaptată la noile caracteristici ale virusului, care va modifica şi imunitatea noastră după „calapodul” viral”, a mai spus cercetătorul.

Stan Filon