Vestea zilei despre cea mai iubită companie a românilor: Dacia nu va mai fi la fel

Gabriel Peneș 10.02.2023, 10:36
Vestea zilei despre cea mai iubită companie a românilor: Dacia nu va mai fi la fel

Vestea zilei despre cea mai iubită companie a românilor. Schimbarea ce „plutea în aer” de mai multă vreme se petrece acum. Este vorba de separarea producției de motoare de cea de producție de autoturisme din cadrul Companiei Automobile Dacia SA și înființarea unei entități noi, alături de chinezii de la Geely, pentru producția de motoare termice și hibride.

Vestea zilei despre cea mai iubită companie a românilor

Dacia, mult îndrăgita companie și marcă a românilor trece printr-o perioadă de transformări majore. Fabrica de motoare a Dacia urmează să se separe de cea de producție de autoturisme, iar o parte importantă din acțiuni va ajunge la chinezii de la Geely.

Chiar și după aceste schimbări prin care urmează să treacă Dacia, producția de autovehicule va rămâne în continuare în posesia grupului francez

Compania Automobile Dacia SA, care deține activele pe care Renault Group a anunțat că le va desprinde într-o nouă societate destinată producției de motoare, a semnat divizarea parțială prin desprinderea unei părți din patrimoniu, relevă documente analizate de Profit.ro.

Este vorba despre active care sunt folosite în activități de „cercetare, dezvoltare, producție și comerț cu motoare cu ardere internă și hibride (inclusiv motoare și cutii de viteză)”. Acestea sunt transferate către Renault Mecanique Roumanie, companie care exista deja pe platforma Mioveni încă din 2006 și care se ocupă cu producția de cutii de viteze. În schimbul patrimoniului ce va fi transferat, acționarii Automobile Dacia primesc acțiuni în cadrul RMR SRL.

Practic, este vorba despre cea mai mare parte a patrimoniului Uzinei Mecanice (producția de motoare și cutii) și aproximativ un sfert din activitatea Renault Tehnologie Roumanie. Condițiile în care va fi făcută divizarea vor ține cont de situațiile financiare actuale ale companiei, așa cum vor fi înregistrate la data de 31 decembrie 2022, iar evaluarea va fi făcută de experți independenți.

Vestea zilei despre cea mai iubită companie a românilor Dacia nu va mai fi la fel
Compania Dacia nu va mai fi la fel, după separarea producției de motoare de cea de autoturisme

Dacia nu va mai fi la fel

Transferul activelor de la Automobile Dacia către Renault Mecanique Roumanie are loc în contextul reorganizării activității Renault SA, companie care deține Automobile Dacia SA și marca Dacia. În urma reorganizării, care face parte din planul Renaulution inițiat de CEO-ul Luca de Meo, va fi înființată o nouă companie care va avea ca activitate principală dezvoltarea și producția de motoare termice și hibride.

Compania va fi înființată prin punerea la un loc a activităților similare ale Renault Group și ale Geely Holding, astfel încât cele două companii vor deține fiecare 50% din noua entitate, care pentru moment a fost denumită simbolic Horse. Tranzacția nu va presupune contribuții financiare ale vreuneia dintre părți.

„În România avem două activități legate de motoare. Una este cea de inginerie, iar aceasta va trece la noua companie, iar cealaltă este Uzina Mecanică” a explicat recent Denis le Vot, CEO al Dacia, aflat la București pentru a pregăti divizarea, potrivit sursei citate.

El a mai explicat că vor fi transferați de la Automobile Dacia, din cadrul Uzinei Mecanice, și de la RTR (inclusiv Centrul Titu) un număr de aproape 2000 de angajați, din care circa 450 vor fi ingineri de la activitățile de R&D.

„În fabrică vor fi 1500 dintre toți oamenii cu implicare în activități mecanice, inclusiv de la procese, de la calitate, asta înseamnă în jur de 2000 de persoane în total”, a precizat Le Vot împreună cu Gilles le Borgne, vicepreședinte Renault pentru inginerie.

Primul pas al divizării și creării viitoarei companii este separarea unităților deținute de Renault și de Geely, fiecare în parte, apoi reunirea lor într-o nouă companie. „Vor fi unități ale Horse în toată lumea”, a mai explicat Denis le Vot.

Ulterior, uzina de automobile Dacia va cumpăra motoare de la Horse, așa cum va face și Renault. „Power (n.r. mărcile Renault, Dacia și Renault LCV) va fi singurul client al Horse”.

Această separare a activităților va aduce, cel puțin în teorie, reduceri de costuri pentru Dacia și pentru grupul Renault.

 

 

 

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriel Peneș
- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996       -    Redactor, playtech.ro, 23.06.2021 -       -     Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06....