Ce se întâmplă cu linia de tren Gara de Nord-Otopeni. Chiar dacă a fost inaugurată de mai puțin de două luni, operatorul feroviar privat care circulă pe această rută a dat vestea dezamăgitoare. Ce au cerut reprezentanții CFR.
Linia de tren Gara de Nord-Otopeni se închide, la mai puțin de două luni de când a fost inaugurată. Anunțul a fost făcut, marți, de reprezentanții operatorului feroviar privat ce folosește ruta, Transferoviar Călători. Aceștia au transmis că, în urma solicitărilor trimise de CFR Infrastructură privind efectuarea unor lucrări de întreținere pe linia de cale ferată Gara de Nord-Otopeni, trenurile vor fi suspendate în perioada 25 ianuarie – 13 februarie 2021.
„Având în vedere solicitările CFR Infrastructură pentru efectuarea lucrărilor de întreținere a liniei de cale ferată pe relația București Nord – Aeroport H. Coandă , trenurile T.F.C. vor fi anulate în perioada 25.01.2021 – 13.02.2021. În data de 25.01.2021 – vor circula doar trenurile 15021 pe relația București Nord – Aeroport H. Coandă și trenul 15020 pentru retur. În data de 14.02.2021 – NU vor circula trenurile 15021 pe relația București Nord – Aeroport H. Coandă și trenul 15020 pentru retur”, a tranmis reprezentanții Transferoviar Călători.
Noua linie de tren Gara de Nord-Otopeni a fost inaugrată pe 13 decembrie 2020. Cu câteva zile înainte de punerea în funcțiune a trenurilor, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat prețul unei călătorii:
„Poţi merge cu trenul spre Aeroportul Otopeni cu numai 4 lei! Am avut astăzi discuţii pe marginea acestui tarif pe calea ferată, ţinând cont de Metodologia de calcul a tarifelor maximale pentru transportul de călători pe calea ferată, dar şi de discuţiile purtate cu operatorii feroviari şi cu partenerii sociali, aceştia fiind de acord cu propunerea MTIC, în privinţa preţului călătoriei. Sunt în măsură să vă spun că am reuşit să ajungem la un consens şi să anunţ că preţul unei călătorii pe această rută este de 4 lei”, a scris, pe pagina sa de Facebook, ministrul Lucian Bode.
O călătorie de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni durează 20 de minute, trenurile circulând la un interval de 40 de minute, pe parcursul întregii zile. Linia de cale ferată este folosiă de trei operatori: CFR – 42 de garnituri, și companiile private Regio Călători, cu 20 de trenuri, și Transferoviar Călători, cu zece.
Pentru realizarea legăturii directe între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă București, CFR SA a inițiat două proiecte feroviare importante:
„Este vorba de primul tronson de cale ferată construit de la zero în România din 1984 până în prezent. Proiectul a fost unul complex: s-au construit 3 podeţe, 1 viaduct, 1 staţie de cale ferată şi un punct de oprire în oraşul Otopeni şi s-a realizat racordul de cale ferată la Terminalul T1 sosiri din Aeroport. Arhitectura staţiei are caracter unicat şi este o structură spaţială dispusă sub forma unui arc de cerc”, a adăugat ministrul Transporturilor pe reţeaua de socializare.