Un proiect uriaș de infrastructură, pe cale să ia naștere în Buzău. Va conecta mai multe artere rutiere cu A7 şi drumul expres Buzău – Brăila

Elena Avramescu 01.07.2022, 13:09
Un proiect uriaș de infrastructură, pe cale să ia naștere în Buzău. Va conecta mai multe artere rutiere cu A7 şi drumul expres Buzău – Brăila

Buzăul are în plan un proiect grandios de infrastructură, care vrea să conecteze mai multe artere rutiere cu viitoarea autostradă A7 şi drumul expres Buzău – Brăila. Vorbim despre un inel rutier ce va lua naștere în jurul municipiului Buzău, cu o lungime totală de peste 26 de kilometri.

Buzăul va avea un proiect grandios de infrastructură

Momentan, consilierii locali municipali din Buzău au decis să aprobe încheierea unui protocol de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic legat de configurarea unui „Orbital”.

Proiectul prevede un drum concentric ce se află în viitorul intravilan al municipiului Buzău, iar dacă acest plan se va finaliza, va putea transforma Buzăul în al doilea oraş din ţară, după Capitală, ce va avea un sistem „Orbital” implementat. Astfel că o porţiune de aproximativ trei kilometri din viitorul inel de ocolire ar trebui amenajată pe vechiul drum de pe digul râului Buzău, dintre podurile Mărăcineni şi Vadu Paşii, iar cealaltă porţiune, care va avea aproximativ doi kilometri lungime, ar putea să fie construită între podul Vadu Paşii şi intersecţia cu drumul naţional 2B, Buzău-Brăila.

„În urma analizei proiectului de realizare a Autostrăzii A7, care trece pe lângă municipiul Buzău, am constatat, cu câteva luni în urmă, că nu eram conectaţi decât parţial la această autostradă şi parţial la viitorul drum expres Buzău-Brăila. Ne-am întâlnit cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, ai CNAIR, au fost mai multe discuţii, inclusiv vizite în teren aici, la Buzău, şi s-a ajuns la această situaţie care ar putea face din municipiul Buzău al doilea oraş din România, după Bucureşti, cu un sistem orbital, un sistem concentric de străzi. În fapt, este vorba despre acest inel exterior de 26,4 kilometri”, a spus primarul Constantin Toma.

Momentan, Şoseaua de Centură a Municipiului Buzău funcţionează doar pe tronsonul dinspre comuna Mărăcineni către sud, până la intersecţia cu DN2 E85 pe o lungime de 6,5 kilometri, având rolul de a prelua traficul greu de tranzit între regiunea Moldovei şi Capitală.

Buzaul va avea un proiect grandios de infrastructura
Proiect grandios de infrastructura in Buzau

Planul aeroportului la Boboc, pe lista de așteptare

Un alt proiect ambițios în Buzău este cel al unui aeroport la Bobocu, un subiect lansat de edil în urmă cu câțiva ani, atunci când și-a exprimat dorința de a transforma o parte din aerodromul de la Boboc în aeroport civil. Prinarul Constantin Toma a dat de înțeles că nu a uitat de ideea susținută în timpul campaniei electorale din 2016, iar aceasta ar putea lua ființă tot prin fonduri europene.

„Începem demersurile pentru un aeroport civil, lângă aeroportul militar (de la Boboc, n.r.), întâi de marfă cargo. O să vorbim și cu doamna premier (Viorica Dăncilă, n.r), și cu ministrul Apărării. Erau începute anumite discuții și o să le continuăm”, a spus președintele Partidului Social Democrat, Marcel Ciolacu, în 2019.

Cu toate acestea, nu s-a mai auzit nimic despre acest subiect până în momentul de față.

Urmăriți Impact.ro și pe
Elena Avramescu
Este redactor Impact.ro. Absolventă a Colegiului Naţional ”Mihai Eminescu” din Buzău, precum şi a Facultăţii de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion din Bucureşti, Elena Avramescu...