Un oraș din România va fi conectat la rețeaua de drumuri a Ungariei. Cum arată proiectul

Andra Daoud 03.10.2022, 15:49
Un oraș din România va fi conectat la rețeaua de drumuri a Ungariei. Cum arată proiectul

Un oraș din nordul țării ar urma să fie conectat la rețeaua de drumuri a Ungariei, iar proiectul în acest sens a fost lansat deja în dezbatere publică. Dacă Guvernul aprobă acordul semnat în aprilie anul trecut la Budapesta, între România și Ungaria, vor putea fi demarate procedurile pentru a crea legătura rutieră între cele două țări.

Orașul care va fi conectat la rețeaua de drumuri a Ungariei

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a lansat în dezbatere publică un proiect prin care orașul Satu Mare va fi conectat la rețeaua de șosele a Ungariei. Proiectul pentru aprobarea acordului semnat în aprilie 2021 la Budapesta stabilește conexiunea dintre drumul expres Satu Mare – Oar (România) şi drumul expres Mátészalka – Csenger (Ungaria).

„Astăzi, 3 octombrie 2022, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Ungariei privind stabilirea conexiunii drumului expres între Satu Mare – Oar (RO) și Mátészalka – Csenger (H), semnat la Budapesta, la 9 aprilie 2021”, se arată pe site-ul MTI.

Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Ungariei privind stabilirea conexiunii drumului expres între Satu Mare – Oar (RO) și Mátészalka – Csenger (H) a fost semnat la Budapesta, la 9 aprilie 2021, de către ambasadorul României în Ungaria, Gabriel Șopandă, și de către ministrul Afacerilor Externe și Comerțului Exterior din Ungaria, Péter Szijjarto.

Un oras din Romania va fi conectat la reteaua de drumuri a Ungariei. Cum arata proiectul
Proiectul drumului Satu Mare – Oar – Mátészalka – Csenger

Proiectul are ca scop fluidizarea traficului

Acordul privind integrarea drumului expres din România în rețeaua de drumuri a Ungariei are drept scop fluidizarea traficului și continuității în punctele de trecere a frontierei. Din acest motiv, este nevoie ca tronsoanele de drum expres de pe teritoriul României și cele de pe teritoriul Ungariei să fie corelate și în punctele de intersecție cu linia de frontieră.

Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Ungariei privind stabilirea conexiunii dintre drumul expres Satu Mare – Oar (România) şi drumul expres Mátészalka – Csenger (Ungaria) are drept scopuri:

  • crea condiţiile necesare asigurării unei legături directe prin racordarea drumului expres Satu Mare – Oar de pe teritoriul României cu drumul expres Mátészalka – Csenger de pe teritoriul Ungariei;
  • stabili punctele de conexiune între cele două drumuri expres pe linia de frontieră comună româno-ungară;
  • reglementa condiţiile tehnice de realizare a joncţiunii rutiere între cele două drumuri expres.

Un grup de lucru format din experți se va reuni pe teritoriile ambelor state, iar la întâlniri pot participa specialiști atât din România, cât și din Ungaria. Lungimea totală a drumului va fi de 14,862 km, potrivit proiectului. Acesta va fi compus din 10,831 km drum expres și 4,031 km drum de legătură. Viteza maximă admisă pe porțiunea de drum expres va fi de 120 km/h, în timp ce viteza pentru bretelele nodurilor rutiere va fi de peste 60 km/h.

Proiectul prevede două noduri rutiere, 7 pasaje (3 superioare și 4 inferioare), 54 de podețe, două spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare. Valoarea proiectului se ridică la 3,65 milioane de lei, fără TVA, iar șoseaua face parte dintr-un proiect mai amplu, cunoscut drept Autostrada Nordului, care se continuă către Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava.

Urmăriți Impact.ro și pe