Ultimă oră! Ce se întâmplă de fapt cu metroul din Drumul Taberei. Anunțul făcut în urmă cu scurt timp de premierul Orban

Rădulescu Valentin 11.09.2020, 15:32
Ultimă oră! Ce se întâmplă de fapt cu metroul din Drumul Taberei. Anunțul făcut în urmă cu scurt timp de premierul Orban

Locuitorii din Drumul Taberei sunt aproape de un moment istoric. După mulți ani de așteptare și promisiuni, autoritățile au făcut anunțul. Metroul din Drumul Taberei se va deschide în curând și va beneficia de un sistem de ultimă generație pentru gestionarea traficului, dar totodată, inaugurarea este blocată de câteva obiecții ISU. Ce spune Ludovic Orban despre deschiderea stației de metrou?

Ce se întâmplă cu metroul din Drumul Taberei?

Premierul României a declarat, recent, că metroul din Drumul Taberei se va deschide în viitorul apropiat. Acesta susține că în prezent mai sunt câteva obiecții din partea ISU, care se vor rezolva însă în câteva zile.

„Metroul Drumul Taberei se va deschide după semnarea procesului verbal de recepţie. Iar semnarea procesului verbal de recepţie, în momentul de faţă, mai depinde de doar câteva obiecţii din partea ISU pe care le-am discutat şi cu domnul ministru şi cu conducerea Metrorex, pentru care se lucrează. Rezolvarea acestor obiecţii se va face într-un timp relativ scurt, de ordinul zilelor, nu de ordinul săptămânilor sau lunilor, aşa cum am văzut în tot felul de speculaţii pe această temă”, afirmă Ludovic Orban, potrivit Digi 24.

Potrivit informațiilor de pe digi24.ro, astăzi este stabilită data exactă în care tronsonul din Drumul Taberei va fi deschis oficial. Călătorii vor putea călători din vestul Bucureștiului până în centrul Capitalei cel mai târziu săptămâna viitoare. Până acum, opt comisii de specialitate au preluat până miercuri finalul lucrărilor. Așadar, astăzi comisia centrală va urma să decidă când va fi pus metroul în funcțiune.

Amintim că pe data de 22 iunie a fost anunțată ultima amânare a deschiderii liniei de metrou. Până în prezent au fost nevoie de 16 miniștri ai transporturilor pentru finalizarea lucrărilor a primei magistrale după Revoluția din 89. Totodată, valoarea integrală a costurilor pentru un astfel de proiect a fost în valoare de 3,4 miliarde de lei, dar și de 9 ani de așteptare.

Ultimă oră! Ce se întâmplă de fapt cu metroul din Drumul Taberei. Anunțul așteptat cu nerăbdare de bucureșteni
Sursă Foto: Vitalie Cojocari

Magistrala 5 a fost echipată cu sistemul Urbalis 400

Potrivit ultimelor informații, sistemul din noua magistrală este din gama Urbalis 400. Acesta este implementat în alte 23 de țări din lume, pe 101 linii de metrou, inclusiv 17 automate. În Europa sistemul este în funcțiune în orașe precum Amsterdam și Malaga.

Acest sistem permite o modalitate avansată de control a traficului bazat pe comunicații, care de astfel va contribui și la reducerea congestionării traficului din București.

„Urbalis 400 este un sistem avansat de control al traficului pentru controlul trenului bazat pe comunicații, care va contribui la reducerea congestionării traficului din București deoarece sistemele cresc capacitatea de transport cu intervale de succesiune a trenurilor de până la 90 de secunde. Modernizat în permanență și conceput special pentru linii de metrou cu un număr mare de pasageri, sistemul oferă o gamă de funcții considerabilă, care contribuie la reducerea intervalului de succesiune a trenurilor și creșterea vitezei medii”, spune Alstom.

Urmăriți Impact.ro și pe