Doar în România: un hidrant amână inaugurarea metroului din Drumul Taberei. Ce spun autoritățile

Elena Avramescu 10.09.2020, 13:32
Doar în România: un hidrant amână inaugurarea metroului din Drumul Taberei. Ce spun autoritățile

La sfârșitul lunii august, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat că metroul ar putea circula pe magistrala din Drumul Taberei începând cu luna septembrie. Traseul liniei Magistralei 5 de metrou va lega centrul Bucureștiului de zona de vest a orașului prin 10 stații.  Lucrările pentru metrou Drumul Taberei au început în 2011 și trebuiau să fie finalizate în 2014.

Un hidrant amână inaugurarea metroului din Drumul Taberei

Însă s-ar părea că a apărut o nouă piedică care ar putea genera o altă întârziere pentru darea în folosință a metroului din Drumul Taberei. Iar asta din cauza unui hidrant, oricât de bizar ar suna. Jurnalistul Vitalia Cojocari a povestit pe pagina sa de Facebook ce s-a întâmplat.

Se pare că ISU este nemulțumit de felul cum s-a gestionat siguranța călătorilor. Inspectorii au declarat că hidranții care sunt montați în stațiile noi de metrou au deschiderea în sus, iar ISU o dorește în lateral, dintr-un motiv de siguranță.

“Am o veste bună și una nițel neliniștită despre deschiderea Metroului din Drumul Taberei. Vestea bună este că metroul se va deschide la sfârșit de săptămână, poate chiar duminică un fel de cadou la început de an școlar pentru elevi și studenți. Data cea mai târzie ar fi marți, 15 septembrie. Vestea care ne poate neliniști este că încă nu a ieșit fum alb din Metrorex. Comisia de recepție care se ocupă de eveniment are niște solicitări care ar trebui rezolvate. ”Sunt sigur că vor fi rezolvate”, mi-au spus mai multe surse apropiate discuțiilor despre deschiderea liniei de metrou.

Un hidrant amana inaugurarea metroului din Drumul Taberei
Inaugurarea metroului din Drumul Taberei poate fi amânată iar

O să încerc să expun totul mai jos. O să înțelegeți ce legătură are un hidrant cu inaugurarea metroului din Drumul Taberei. Sunt chestiuni tehnice care mi-au fost explicate din 3 surse sigure.  Metroul din Drumul Taberei este gata și poate porni de la prima cheie. 7 kilometri de linie dublă, 10 stații, un depou. Pentru comparație, de la Revoluție s-au dat în trafic 13 stații, dar unele dintre ele erau deja săpate.

Acum vine povestea hidrantului. ISU, care face parte din cea mai importantă comisie, cea centrală, cea care decide calendarul inaugurării, are și un fel de drept de Veto. Altfel zis, dacă ISU este nemulțumit de cum va arăta siguranța călătorilor, poate bloca deschiderea M5.  Partea bună, cele 12 probleme pot fi rezolvate până vineri când ar urma să fie semnat procesul de recepție. Au apărut anumite informații în presă cu liste mari ”de revendicări”, dar acelea sunt vechi, rezolvate între timp de antreprenor și Metrorex, sunt doar speculații, îmi spun sursele.

Una dintre chestiunile cerute de ISU mi-a atras atenția. Inspectorii au constatat că hidranții care sunt montați în stațiile noi de metrou au deschiderea în sus. Pompierii, în caz de incendiu, își înșurubează furtunul într-o mufă a hidrantului. Cel de la metrou are mufa orientat în sus, iar ISU o dorește în lateral, așa cum vedeți în poza hidrantului pe care l-am găsit undeva în București. Totul din motive de siguranță, zice ISU.

Am discutat cu surse din Instituție și mi-au dat asigurări că nu încearcă să blocheze deschiderea Metroului din Drumul Taberei. ISU, Metrorex, chiar și Ministerul Transporturilor, toată lumea implicată în deschidere – îmi spun același lucru. Toate solicitările pot și vor fi rezolvate. De pildă, hidrantului i se pot monta mufe laterale” a spus Vitalie Cojocari pe pagina sa de Facebook.

Urmăriți Impact.ro și pe