Turismul în pandemie. Cum doresc proprietarii de pensiuni și hoteluri să atragă turiști de sărbători

Stan Filon 20.11.2020, 20:45
Turismul în pandemie. Cum doresc proprietarii de pensiuni și hoteluri să atragă turiști de sărbători

Proprietarii de pensiuni și hoteluri fac tot posibilul să aibă clienți de sărbători, așa că găsesc planuri care mai de care mai sigure pentru turiști. Unii le oferă un fe de asigurare medicală, alții le promit turiștilor că le vor returna banii, dacă va fi decretată stare de urgență, pe când alții apelează cât de mult pot la tehnologie.

Turism în plină pandemie. Cum își așteaptă hotelierii clienții

Cu amenințarea temutului virus, se pare că românii vor petrece acasă Crăciunul, iar petrecerea de Revelion se va ține în sufrageria fiecăruia. Cu toate acestea, proprietarii de pensiuni sunt pregătiți și dornici de turiști. Aceștia fac tot posibilul ca clienții să se simtă în siguranță.

Un astfel de patron spune că la începutul lunii avea oferte de trei ori peste capacitatea pensiunii sale, dar după aceea, rând pe rând, clienții au început să anuleze rezervarea făcută de sărbători. Așa s-a gândit să le ofere un fel de asigurare.

Hotelierii asteapta turisti, in plina pandemie
Hotelierii asteapta turisti, in plina pandemie

Asigurări de sănătate și aplicații inteligente

”Turiștii, în cazul unor situații medicale neprevăzute, vor putea fi despăgubiți cu 90% din valoarea tarifului pe care l-au plătit către noi. Vor primi automat din partea noastră o poliță de asigurare pentru ei și familia lor”, a declarat pentru știrileprotv.ro Mădălin Măncilă, co-proprietar pensiune.

Și George Bott, proprietar de cabane, este dispus să-și asume riscul dacă oaspeții nu mai pot veni. El se bazează și pe faptul că toate cabanele lui sunt izolate, iar din clipa în care se vor caza, oaspeții nu mai au cum să se îmbolnăvească decât dacă există o persoană infectată chiar printre ei. ”Am convenit cu turiștii ca în caz că nu mai pot să ajungă, se instituie stare de urgență sau mai știu eu ce, fie le dăm banii înapoi, fie banii rămân pentru o viitoare rezervare”.

La Galați, administratorul unui hotel a venit cu o idee care îl ajută să își protejeze turiștii. Bogdan are 45 de ani și este de profesie inginer, așa că s-a gândit la o metodă ingenioasă să-și protejeze clienții. Aceștia nu vor mai întâlni niciun angajat al pensiunii. A creat o aplicație cu care turistul se cazează singur, iar micul dejun îl găsește deja pregătit.

”Am zis să ne automatizăm sau există șansa să ne închidem de tot. Clienții care au folosit noul sistem au fost surprinși că există așa ceva, pe unde au mai fost nu au întâlnit un asemenea sistem. Acesta este codul QR pe care clientul îl primește și cu care poate să intre în hotel, inclusiv în camera care i-a fost asociată. Se poate mări și apoi a intrat”.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...