Trucul prin care testezi rezistența cauciucurilor. Orice șofer român îl poate face. ”Nu e periculos”

Stan Filon 29.12.2021, 14:23
Trucul prin care testezi rezistența cauciucurilor. Orice șofer român îl poate face. ”Nu e periculos”

Puțini români cunosc acest trucul prin care testezi rezistența cauciucurilor. Acesta este foarte important de făcut, mai ales la sfțrșit de toamnă, atunci când trbuie să ne pregătim autoturismul pentru sezonul rece. Cauciucurile sunt foarte importante pentru siguranța autoturismului și al nostru, așa că nu strică să le testăm regulat.

Iată trucul prin care testezi rezistența cauciucurilor

Cauciucurile sunt piese foarte importante ale autoturismului, fiind legătura acestuia cu suprafața de rulare. Importanța acestora o vedem atunci când suntem nevoiți să frânăm. Cu cât este mai uzat cauciucul, cu atât se mărește d

Iata trucul prin care testezi rezistenta cauciucurilor
Iata trucul prin care testezi rezistenta cauciucurilor

isanța de frânare. Titi Aur, expert în conducere defensivă şi fost pilot de raliuri, a făcut publice mai multe trucuri prin care putem testa cauciucurile.

„Cum încerc aderenţa? Accelerez, pun un pic frână mai tare, trag de volan stânga dreapta. Bineînţeles, nu când am pe cineva în spate, ci când sunt în zona sigură, când nimeni nu e în jur. Această joacă cu maşina e bună pentru că simţim aderenţa la care ne aflăm. Diferenţa de capacitate de frânare a maşinii este de la un anumit nivel la până de cinci ori mai bună sau mai rea în funcţie de temperatura de afară. Şi, normal, în funcţie de ce este pe asfalt, dacă e curat, dacă e zăpadă, sau dacă e gheaţă. Nu e nimic periculos în a frâna un pic sau a trage un pic de volan pentru a testa aderenţa. Şi simţim aderenţa dacă intră ABS-ul, ESP-ul, dacă maşina alunecă. Mai bine facem gesturi controlate la 20-30 km/h, când suntem singuri pe şosea, ca să intrăm în ritmul aderenţei”, a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.

Când devin cauciucurile de iarnă la fel de inutile precum cele de vară

Titi Aur a vorbit și despre cauciucurile de iarnă și unde sunt ele foarte utile. De asemenea, fostul pilot de raliu a recunoscut că acestea pot fi la fel de inutile precum cauciurile de vară, în unele situații.

„Anvelopele minunate de iarnă au aderenţă relativ bună pe zăpada bătută, dar pe polei aderenţa este aproape la fel de mică precum în cazul anvelopelor de vară. Nu la fel, dar aproape! Unde apare poleiul? Apare când avem asfalt ud, care îngheaţă. Aici avem gheaţă neagră! Gheaţa mai apare şi în intersecţii, la trecerea de pietoni sau la viraje. Pentru că, de fapt, cauciucul nu alunecă pe gheaţă, zăpadă sau polei. Ci pe un strat de apă format între pneu şi gheaţă, zăpadă, polei. Se topeşte superficial acel strat de gheaţă. Tocmai de asta la -20 de grade avem aderenţă mai bună decât la 0 grade. Pentru că în jurul temperaturii de 0 grade se transformă gheaţa în apă mai uşor.

În zona de intersecţie, de trecere de pietoni sau la viraje, toată lumea frânează, solicită mai mult stratul de gheaţă, de zăpadă topită, şi apare mai mult topirea decât unde se merge în linie dreaptă. Şi avem surpriza şi neştiinţa ca exact acolo să avem ghinion să nu se opreasă maşina. E neştiinţă, nu ghinion! Unde este solicitat stratul de zăpadă mai mult, acolo apare poleiul mai mult, iar maşina ar putea aluneca mai tare. Trebuie să anticipăm”, a explicat specialistul.

Urmăriți Impact.ro și pe