EXCLUSIV

Tot mai mulți șoferi își montează rezervoare pentru GPL. Titi Aur: „E o soluție bună mai ales acum că s-a scumpit benzina”

Gabriela del Pupo 09.07.2022, 12:02
Tot mai mulți șoferi își montează rezervoare pentru GPL. Titi Aur: „E o soluție bună mai ales acum că s-a scumpit benzina”

Tot mai mulți șoferi aleg în ultima perioadă să treacă pe GPL (Gaz Petrolier Lichefiat), iar cererile au crescut considerabil față de aceeași perioadă a anului trecut. Din punct de vedere al siguranței acest sistem alternativ nu prezintă riscuri atât timp cât este realizat de un service auto autorizat de Registrul Auto Român. Impact.ro a stat de vorbă cu Titi Aur, specialist în conducere defensivă, pentru a afla dacă acest sistem alternativ prezintă un alt tip de răspuns în cazul unui accident.

„Instalațiile sunt din ce în ce mai performante”

Cele mai multe întrebări care sunt adresate pe site-urile service-urilor care ofertează acest sistem alternativ țin de pericolele în caz de accident. Din fericire însă, având în vedere că rezervoarele GPL nu sunt o noutate în România, nu au fost semnalate cazuri în care la impact rezervorul să fi amplificat consecințele accidentului. Cel puțin pentru o perioadă această variantă, este mult mai puțin costisitoare, cheltuielile putând fi reduse la jumătate.

„În primul rând este un avantaj financiar, te costă mai puțin deplasarea cu mașina dacă mergi pe GPL. Instalațiile sunt din ce în ce mai performante și mai și sunt omologate și nu mă gândesc că cineva poate să pună o instalație neomologată, neverificată, doar pentru că ar putea să coste mai puțin, pentru că este vorba în primul rând de viața ta și a celor care sunt în mașină, a familiei tale. Iar instalațiile omologate sunt destul de sigure.” spune Titi Aur.

Foto: supergaz.ro

Cum se realizează transformarea?

Montarea rezervorului nu presupune un proces complicat și practic orice autoturism care circulă pe benzină poate face această conversie. De asemenea șoferii nu trebuie să deprindă noi tehnici de condus dacă folosesc GPL. Atenție suplimentară însă trebuie acordată la service-ul care va realiza montarea rezervorului.

„Acel rezervor se montează în general în locul roții de rezervă, în portbagaj în partea de jos. Rezervorul este făcut dintr-un material foarte gros, majoritatea rezervoarelor au și formatul unei roți. Eu nu am auzit de cazuri în care să se amplificat efectul unui accident din motive care ar ține de faptul că s-a stricat sau s-a spart acel rezervor sau a apărut un incendiu din cauza GPL-ului.

Nu este exclus să nu se fi întâmplat dar oricum nu este un motiv de îngrijorare la modul general, probabilitatea este foarte, foarte mică să se întâmple ceva din acest motiv, cu condiția ca acea instalație să fie montată și certificată de service-uri autorizate care știu exact ce au de făcut chiar dacă prețul poate fi mai mare decât băiatul din colț care îți face o șmecherie și te rezolvă. În cazul acesta nu trebuie să își permită nimeni decât la service autorizat.

Din punct de vedere al condusului mașinii, al exploatării mașinii, nu trebuie nimic în plus, nimic special, nu trebuie să înveți ceva sau să știi ceva în plus ca să poți să conduci o mașină care merge pe GPL. În principiu e o soluție bună mai ales acum că s-a scumpit benzina este o cale de a merge mai ieftin, cât o mai fi pentru că probabil și GPL ul crește proporțional în paralel cu benzina.” a concluzionat Titi Aur.

Conform datelor oferite de Registrul Auto Român în lunie mai și iunie ale anului trecut aproape 2.000 de șoferi au mers să își pună instalații GPL, dar anul acesta numărul lor a crescut cu 25%, adică mai bine de 2.500 de șoferi au apelat la această alternativă, notează Digi24.ro.

„Costurile sunt în jur de 4.000 de lei, în funcție de rezervor, de mașină. Cele mai dese întrebări de la clienți sunt în cât timp se amortizează investiția, care este consumul și garanția instalației care este montată”, spune Olimpiu Stănciulescu, managerul unui service, pentru sursa citată.

Avantajele GPL sunt costul mic al alimentării, poluarea mai redusă și chiar o valoare mai mare de revânzare a mașinii. Dezavantajele țin de prețul instalației , de spațiul mai mic din portbagaj, acolo unde este instalată butelia, dar și de faptul că puterea motorului scade, în cazul utilizării GPL, cu 10-15%, spun specialiștii.

Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriela del Pupo
Pentru Gabriela del Pupo presa nu a fost prima alegere. Absolventă a Universității "Babeș-Bolyai" din Cluj, a lucrat mai bine de 10 ani în domeniul artelor spectacolului. Pasiunea pentru știri...