EXCLUSIV

Titi Aur, despre mașinile electrice. Ce trebuie să știe cei interesați: „A conduce o mașină electrică nu e neapărat un lucru dificil. În primul rând e diferit!” EXCLUSIV

Alexandru Catalan 28.04.2022, 19:16
Titi Aur, despre mașinile electrice. Ce trebuie să știe cei interesați: „A conduce o mașină electrică nu e neapărat un lucru dificil. În primul rând e diferit!” EXCLUSIV

Cum vede Titi Aur faptul că românii încep să conducă în număr din ce în ce mai mare mașinile electrice. „A conduce o mașină electrică nu e neapărat un lucru dificil. În primul rând e diferit!” EXCLUSIV

Titi Aur, despre ce informații trebuie să cunoască șoferii de mașini electrice

Titi Aur, fostul pilot de raliuri devenit foarte cunoscut după deschiderea propriei școli de pilotaj, ce-i poartă numele, susține că a conduce o mașină electrică nu e un lucru dificil, ci doar unul „diferit”. El atrage atenția că trebuie luate o serie de măsuri în acest domeniu, fiindcă impactul mașinilor electrice asupra pieței a început să crească foarte serios.

„A te afla la volanul unei mașini electrice e pentru cei mai mulți dintre români cam același lucru cu a conduce o mașină cu motor termic. Nu ni se pare un lucru dificil. În fapt, e un pic mai altfel și lumea ar trebui să înțeleagă că trebuie să deții informațiile necesare pentru a conduce așa ceva!”, a declarat Titi Aur pentru impact.ro.

Titi Aur, despre mașinile electrice
Titi Aur, un personaj care a tras în ultimii ani o serie de avertismente asupra stării de lucruri din domeniul șofatului la români

După Titi Aur, o mașină electrică îți poate induce repede ideea că ai devenit peste noapte un șofer mai bun

El susține că un șofer neinformat poate fi periculos în trafic.

„O mașină electrică e diferită față de una normală, să le numim așa. Beneficiază de o serie de sisteme performante gândite să ajute șoferul, dar pe care trebuie să le cunoști pentru a-și putea exploata cum trebuie mașina. Beneficiezi de ABS, de controlul tracțiunii, de diferențiale active, ca să ne oprim doar asupra câtorva diferențe.

Ți se poate părea că poți deveni peste noapte un șofer mai bun, iar realitatea să fie cu totul diferită. Însă, în primul rând o mașină electrică e una silențioasă prin definiție. Și ca atare, fără zgomotele și trepidațiile unei mașini cu care urechea noastră e deja obișnuită, e altceva. Nu o auzim din postura de pieton, deci nu prea avem semnale de alarmă care să ne avertizeze ca în cazul celorlalte mașini apropierea ei. Ca atare, totul cade imediat pe umerii șoferului!”, indică un prim exemplu Titi Aur.

El este de părere că legislatorii ar trebui să observe cu atenție fenomenul și să-i determine pe români ca la achiziția unei mașini electrice să obțină și „upgradarea” necesară.

„După mine există mai multe căi prin care statul ar trebui să intervină în această privință. O variantă ar fi prin intermediul dealerilor. Dacă se va opta pentru această variantă, oamenii aceia ar trebui să le transmită cumpărătorilor o serie de informații. Fiindcă am spus deja că o mașină electrică se conduce mai altfel. Sau poți schimba ceva în mecanismul școlilor de șoferi. Personal, sunt de părere că întreg mecanismul după care sunt gândite și în prezent școlile de șoferi e mult rămas în urmă. Poate în cel mai bun caz la nivelul anilor `80. În chestionarele dedicate mecanicului se vorbește și azi despre o serie de piese care nu mai sunt de actualitate în prezent”, adaugă același Titi Aur.

El insistă asupra necesității upgradării informațiilor și cunoștințelor în orice domeniu, inclusiv șofatul

Cunoscutul fost pilot de raliuri avertizează că pericolul cel mai mare vine din lipsa actualizării informațiilor pe această temă.

„În orice meserie din țara asta se întâmplă două lucruri. Pe de o parte e vorba despre upgradarea informațiilor. Schimbi strungul cu unul mai performant, iei câteva lecții de acomodare cu noua piesă. La fel și în cazul unui banal, dar performant calculator, care-l înlocuiește pe cel vechi, cu care ai lucrat o bună perioadă de timp. Colegii de la IT îți fac un anume instructaj, ca să poți folosi noua achiziție. În cazul șofatului nu se întâmplă asta.

Iar al doilea lucru, care nici el nu apare, e legat de protecția muncii. Da, nu râdeți! Și unui electrician profesionist i se repetă periodic că nu poate băga orice în priză, fără a suferi consecințe majore.  Și e obligat să semneze o hârtie cum că i s-a transmis informația! Ca atare, ori de câte ori ne urcăm la volan devenim un fel de neam de manivelă. Cel care conduce bine și ajunge în condiții optime la destinație e un neam de manivelă lăudat. Dar atunci când îți pui în pericol propria viață sau pe cea a celor din jur, datele problemei se pot schimba dramatic”, conchide același Titi Aur.

Urmăriți Impact.ro și pe