Taxa de pod de peste Dunăre provoacă nemulțumirea dobrogenilor: „Cei care folosesc mai des, plătesc mai des”

Elena Avramescu 09.12.2021, 16:48
Taxa de pod de peste Dunăre provoacă nemulțumirea dobrogenilor: „Cei care folosesc mai des, plătesc mai des”

În urmă cu mult timp, Guvernul a impus o taxă pentru trecerea podurilor de peste Dunăre. Prin urmare, la Feteşti sau Vadu Oii, conducătorii auto sunt obligați să achite 13 lei pentru fiecare trecere a podurilor care leagă Dobrogea de restul României. În urmă cu scurt timp, Camera Deputaţilor a decis să amâne votul final privind eliminarea acestei taxe.

Taxa de pod de peste Dunăre provoacă nemulțumirea dobrogenilor

Astfel că actul normativ prevede că sumele încasate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România din taxa de pod sunt utilizate strict pentru proiectarea, repararea, administrarea, întreţinerea, exploatarea, dar şi modernizarea drumurilor de interes naţional, dar şi pentru garantarea şi rambursarea creditelor externe şi interne contractate în acest scop.

De aproape 20 de ani, dobrogenii plătesc o taxă injustă, taxa de pod. De aproape 20 de ani, societăţile comerciale din Dobrogea sunt împovărate cu această taxă nejustificată, a spus Bogdan Huţucă, deputat PNL de Constanţa.

Bogdan Huţucă a iniţiat în anul 2019 un Proiect de Lege pentru modificarea anexei 3 din Ordonanţa 15/2002 cu privire la aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România prin care taxa de pod de la Feteşti şi Vadu Oii se elimină.

Taxa de pod de peste Dunare provoaca nemultumirea dobrogenilor
Pod Fetești

Se pare că această taxă este şi o dublă impozitare, pentru că şoferii plătesc rovinieta-taxa pentru utilizarea drumurilor naţionale. În plus, spune deputatul, putem vorbi despre o discriminare a populaţiei din Dobrogea.

Pe lângă asta, în această taxă de pod, CNAIR încasează anual circa 30 de milioane de euro, sumă anunţată atât de sindicatele din companie, cât şi de ministrul Transporturilor.

Trebuie să ne gândim. Dacă am elimina această taxă de pod, ne-am duce în jos cu 30 de milioane de euro în bugetul CNAIR. Nu vreau să facem pe repede înainte, dar vom face o analiză. Dacă e bine, da. Dacă eliminăm, bugetul de stat trebuie să vină către CNAIR să acopere acest minus de 30 de milioane. Nu vreau să văduvim bugetul CNAIR, a spus Sorin Grindeanu (PSD), ministrul Transporturilor.

Urmăriți Impact.ro și pe