Surpriza anunțată de Dacia. Se întâmplă după 20 de ani, nimeni nu mai credea că e posibil

Stan Filon 10.01.2021, 19:23
Surpriza anunțată de Dacia. Se întâmplă după 20 de ani, nimeni nu mai credea că e posibil

Uzinele Dacia au făcut un anunț care a luat pe multă lume prin surprindere! După 20 de ani, Uzinele Dacia vor avea din nou un director român! Christophe Dridi, actualul director general, a fost numit în cadrul Grupului Renault în funcţia de vicepreşedinte Global Access Industry şi vicepreşedinte Industry Dacia şi Lada, așa că postul era vacant.

Schimbare majoră la Dacia

Francezii de la Renault au decis să-l numească pe funcție, de la 1 februarie, pe Mihai Bordeanu. Acesta va fi şi director Dacia pentru Europa de Sud-Est. Se pare că schimbarea la vârful Dacia vine şi ca urmare a reorganizării Groupe Renault în jurul mărcilor sale, grupate în patru unităţi de business – Renault,  Dacia & Lada, Alpine şi New Mobility.

Dar cine este Mihai Bordeanu, noul director general Dacia? Ei bine, acesta s-a alăturat în 2006 echipei Toyota în România, unde a ocupat pe rând, funcţiile de director de marketing, director comercial şi director al mărcii Lexus pentru divizia Balcani. În 2010 a preluat funcţia de director de marketing în cadrul Renault Commercial Roumanie pentru mărcile Dacia şi Renault.

Schimbare majora la Dacia
Schimbare majora la Dacia

Cine este noul director general

Din 2014 a fost director de marketing al Grupului Renault pentru pieţele din Marea Britanie, Irlanda, Cipru şi Malta („North Territory”), iar din 2016, director de marketing pentru regiunea Eurasia. Din septembrie 2019 a fost numit VP Marketing Dacia.

Mihai Bordeanu a absolvit Facultatea de Cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti şi a urmat programe de management general în organizaţii de profil precum London Business School şi CEDEP (INSEAD).

”Revin în România după un itinerariu profesional în ţări în care marca Dacia a convins clienţi cu profiluri şi standarde diferite, precum Franţa şi Marea Britanie. Nu i-a cucerit doar pe aceste pieţe, ci în cele 44 de ţări unde este comercializată în prezent. Mă întorc acasă cu un sentiment de mândrie pe care l-am simţit profund şi pe care orice român îl are când vede maşini Dacia pe străzile din întreaga lume. Înţelegerea exigenţelor clienţilor, modul în care ne-am adresat pe fiecare piaţă au contribuit, de la an la an, la recunoaşterea internaţională a acestei mărci emblematice pentru România. Am încredere pentru viitor că doar împreună vom fructifica această reţetă de succes, într-un mediu extrem de competitiv, marcat încă de o criză sanitară globală fără precedent”, precizează Mihai Bordeanu.

Ultimul director român al Dacia a fost regretatul Constantin Stroe,care a avut o contribuţie vitală la privatizarea şi renaşterea brandului Dacia. Acesta a condus destinele Dacia între anii 1990 şi 2002.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...