Poate că ai observat sau chiar te-ai întrebat de ce supermarketurile nu au ferestre, fără să ai și un răspuns propriu-zis. Deși unele dintre magazinele în care alegem să facem cumpărături au totuși unele zone cu geamuri exterioare, lumina nu pătrunde într-o măsură prea mare prin ele. Se pare că acest truc este folosit în mod special în magazine, având un scop bine stabilit și o explicație științifică la bază. Studiile au arătat care este efectul lipsei ferestrelor asupra cumpărătorilor.
Atunci când mergi într-un supermarket sau hipermarket, deși vezi ferestre mari la intrarea din faţă, odată ce ajungi înăuntru, lumina naturală dispare. Și, totuși, de ce nu există ferestre în supermarketuri? Ei bine, lipsa ferestrelor este o componentă a psihologiei cumpărăturilor cu amănuntul, în care comercianţii încearcă să creeze un mediu prielnic pentru clienți. Aceștia trebuie să se simtă confortabil, să petreacă mai mult timp printre rafturi şi să cheltuiască mai mult. Totodată, cei aflați la cumpărături trebuie să aibă impresia că timpul este suspendat și nu trebuie să fie afectați sau distrași de fenomenele meteo nefavorabile sau de venirea nopții.
Citește continuarea pe stiridinlume.ro.