Elevii de clasa a VIII-a se pregătesc pentru examenul de Evaluare Națională din 2022 și iau parte zilele acestea la testele de simulare. Această etapă importantă pentru antrenarea cunoștințelor celor care urmează să devină liceeni curând nu a fost lipsită de incidente. Zeci de elevi s-au trezit cu subiectele greșite pe masă în timpul examenului. Testarea a avut loc într-o școală din județul Gorj și i-a făcut pe profesorii vinovați să reacționeze destul de lent.
A fost deschisă o anchetă la o școală din județul Gorj, după ce zeci de elevi au descoperit pe bancă subiectele greșite pentru proba de examen la Limba și literatura română ce ar fi trebuit să o rezolve. Elevii din Albeni care au venit să susțină testul pentru Simulare la Evaluarea Națională 2022 s-au apucat de rezolvat subiectele la Română, deși au constatat că cerințele erau notate în limba maghiară. Abia după terminarea examenului au fost luate măsuri.
Subiectele destinate persoanelor care studiază în limba maghiară au ajuns în fața elevilor ce susțineau proba de Simulare la Matematică și au fost descoperite abia la finalul testului. Aproape 30 de elevi din clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni au susținut luni, de două ori, simularea la Evaluarea Națională. După ce au primit subiectele în limba maghiară, la ora 9, la finalul examenului ei au ieșit din sală dar au fost rechemați pentru a susține din nou testările cu cerințele potrivite, după ce profesorii au constatat că nu descărcaseră subiectele corect.
„Membrii comisiei de organizare din şcoală au recunoscut eroarea, incidentul fiind consemnat în registrul de control, urmând a se efectua o anchetă internă a IŞJ Gorj şi a se dispune măsurile legale. Verificarea derulării simulării E.N. 2022 continuă şi astăzi (marţi, 5 aprilie – n.n.), când are loc a doua probă a acestui examen naţional“, a transmis conducerea Inspectoratului Școlar Județean Gorj, care au dispus începerea unei anchete.
Simularea Evaluării Naționale 2022 se desfășoară în perioada 4-14 aprilie, după cum urmează:
Notele de la simulare nu se trec în catalog decât în situații excepționale. Potrivit Ministerului Educației, obiectivele Simulării pentru Evaluarea Națională sunt de a obișnui elevii cu rigorile examenului real și optimizarea rezultatelor obținute de aceștia în învățământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale.
Rezultatele sunt ulterior analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivel de clasă și în ședințele cu părinții, dar și la nivelul consiliului profesoral pentru a se adopta măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. De asemenea, notele obținute la simulare nu se contestă și nu se trec în catalog decât în cazul în care elevul dorește acest lucru, în baza unei cereri scrise.