Metrorex anunță noul interval mediu de succedare a trenurilor. Timpul de așteptare, mai mare. Update

Stan Filon 21.07.2022, 13:23
Metrorex anunță noul interval mediu de succedare a trenurilor. Timpul de așteptare, mai mare. Update

Vin vești proaste pentru bucureștenii care folosesc metroul. Trenurile vor avea întârzieri din ce în ce mai mari, din cauza datoriilor pe care Metrorex le are la compania care trebuie să asigure mentenanța garniturilor de metrou. Din 82 de trenuri, într-un final vor mai putea circula prin subteran doar 43 de trenuri. Vedeți mai jos cum s-a ajuns la această situație și ce are de gând să facă Metrorex pentru remedierea situației.

Se schimbă modul de circulație al metroului din Capitală

UPDATE 21 iulie Metrorex a dat un comunicat oficial prin care a anunțat noul interval mediu de succedare a trenurilor de metrou, acesta fiind de 10-14 minute, iar circulația se desfășoară cu doar 35 de trenuri din 57 disponibile.

„Metrorex anunță că intervalul mediu de succedare a trenurilor de metrou pe toate magistralele se menține la circa 10 – 14 minute. Astăzi, circulația la metrou se desfășoară cu 35 de trenuri în loc de 57, cât este prevăzut în graficul aprobat. Creșterea timpilor de așteptare în stații este determinată de diminuarea serviciilor de mentenanță și salubritate prestate de Alstom Transport SA, cu care Metrorex are un contract în vigoare.

În această perioadă, Metrorex asigură activitățile de curățenie în vagoane, după retragerea trenurilor din circulație, în intervalul orar 23:00 – 05:00 și în timpul programului de circulație în situații care necesită salubrizare de urgență.

Utilizatorii metroului sunt în permanență informați cu privire la modificările din programul de circulație a trenurilor atât în stații, cât și prin intermediul website-ul:www.metrorex.ro. Metrorex face în permanență eforturi pentru remedierea situației și prezintă scuze călătorilor pentru disconfortul creat!” a notat Metrorex.

Știre inițială

Așadar, trenurile de metrou vor circula la 10 minute, a anunțat Metrorex, după ce societatea care asigură mentenanța garniturilor de metrou refuză să mai presteze servicii din cauza datoriilor acumulate. Mai exact, trenurile cărora le expiră reviziile tehnice care ar fi trebuit să fie asigurate de Alstom Transport SA vor fi retrase din circulație. Situația este una destul de gravă, deoarece compania respectivă asigură reviziile tehnice pentru un număr de 39 de trenuri, care într-un final vor fi trase pe linie moartă.

„Flota Metrorex are în exploatare 82 de trenuri. În conformitate cu normativele existente, acestor rame li se efectuează toate reviziile și reparațiile planificate prevăzute în planul de mentenanță întocmit de fabricantul trenului. Alstom Transport SA, prestatorul de servicii de mentenanță și salubritate cu care Metrorex are un contract în vigoare, își reduce activitatea la metrou.

Se schimba modul de circulatie al metroului din Capitala
Se schimba modul de circulatie al metroului din Capitala

Ce se întâmplă cu garniturile de metrou fără revizii tehnice

Suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanță efectuată de către Alstom Transport SA, pentru o parte din trenurile de metrou, determină retragerea acestora din circulație, la momentul în care vor ajunge la o scadență a reviziilor (la limita de kilometrii sau interval de timp)”, a transmis Metrorex, într-un comunicat.

Din cele 82 de trenuri care fac parte din flota exploatată de Metrorex, Alstom Transport SA asigură mentenanța unui număr de 39 de trenuri, care într-un final vor fi scoase din circulație, atunci când vor rămâne fără revizia tehnică.

Așadar, este de așteptat ca intervalele de circulație pe magistrale să se mărească proporțional cu numărul de trenuri care vor fi oprite din cauza neefectuării reviziilor. Pentru început, trenurile de metrou vor circula la 10 minute, după cum au declarat reprezentanții Metrorex.

Compania Metrorex a specificat faptul că face demersuri pentru rezolvarea situației financiare prin efectuarea de plăți. În plus, prestatorul de servicii va fi înștiințat asupra tuturor acțiunilor întreprinse, inclusiv demersurile pentru obținerea de fonduri pentru achitarea datoriilor Metrorex. Totodată, Metrorex a solicitat Alstom să nu ia decizii care să îi afecteze pe călători.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...