Se întâmplă cu facturile românilor la energie și nu mai scapă nimeni: vom plăti trei facturi o dată

Gabriel Peneș 05.10.2022, 12:21
Se întâmplă cu facturile românilor la energie și nu mai scapă nimeni: vom plăti trei facturi o dată

Problema facturilor la energie tinde să devină o uriașă „piatră de moară” pentru majoritatea românilor. Chiar dacă guvernul a dat, la 1 septembrie, o ordonanță de urgență ce plafonează prețurile pentru anumite categorii de consumatori, tocmai acest act normativ declanșează un haos în privința timpului necesar furnizorilor de energie de a calcula aceste facturi.

Se întâmplă cu facturile românilor la energie și nu mai scapă nimeni

Ordonanța privind plafonarea prețurilor la energie vine „la pachet” cu o problemă ce va îngreuna și mai mult viața românilor. Facturile la curent şi gaze vor veni cu întârziere, iar oamenii vor trebui să plătească dintr-o singură dată consumul pe două-trei luni, a afirmat, marţi, Dumitru Chisăliţă, preşedintele Asociaţiei Energia Inteligentă.

El a arătat că furnizorii de energie nu au avut timp să modifice softurile de emitere a facturilor. Mai exact, OUG 119/2022 a fost adoptată pe 1 septembrie, cu aplicabilitate din aceeaşi zi.

”A modifica un soft presupune timp. Din experienţa modificărilor trecute, înseamnă între două şi trei luni. Deci din păcate consumatorii să se aştepte să primească facturi abia peste două sau trei luni, bineînţeles facturile vor fi mari, pentru că vor cumula cantităţi pe o perioadă mai lungă de timp”, a spus Chisăliţă, citat de economica.net.

Vom plăti trei facturi o dată

Cum nimeni nu învață nimic din istorie, nici măcar din cea recentă, partea comică, dacă n-ar fi îngrijorătoare, a situației este că exact la fel s-a întâmplat și în toamna anului trecut. Legislația a fost modificată peste noapte, iar efectele nu au întârziat să apară, tot consumatorii români ajungând să aibă de suferit.

Spre deosebire de situația din 2021 însă, când unii furnizori au decis să factureze în continuare ca înainte și să-și regleze aplicațiile software din mers, asta nu se va mai întâmpla în 2022, pentru că, atunci, furnizorii au fost amendați.

„Ei au zis trimitem facturile pe vechile softuri şi în momentul în care softul va fi finalizat vom trimite regularizări. Atunci au fost acuzaţi că nu respectă legea şi că sunt hoţi. Atunci, dacă asta a fost reacţia societăţii, companiile nu vin cu alte facturi până nu este gata softul”, a mai arătat reprezentantul AEI.

Din păcate, cei care suferă sunt consumatorii finali, care vor trebui să plătească dintr-o singură dată facturi mari pentru două-trei luni. ”Cel mai probabil, vorbim de toţi clienţii, de milioane de clienţi. Furnizorii nu sunt obligaţi să eşaloneze aceste plăţi”, a concluzionat oficialul.

Rămâne de văzut care vor fi efectele acestei sincronizări proaste cauzată de actul normativ, în cel mai rău caz, românii fiind nevoiți să fie atenți la cheltuielile lunare, păstrând suficienți bani pentru a plăti facturile ce vor „aduna” consumul chiar și pe 3 luni.

 

 

Recomandare Video Impact.ro
Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriel Peneș
- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996       -    Redactor, playtech.ro, 23.06.2021 -       -     Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06....