Dacă folosești des Uber, s-ar putea să ai parte, nu peste multă vreme, de o surpriză mai puțin plăcută. Nu, nu va fi vorba de tarifele practicate de compania de transport alternativ, ci de ceea ce va apărea pe telefonul tău atunci când vei comanda o mașină ori te vei afla în cursă.
Uber pregătește o noutate care s-ar putea să îndepărteze mulți clienți. Compania a anunțat că, în curând, va începe să afișeze reclame video în aplicație.
Reclamele vor apărea în timp ce aștepți să apară o cursă, dar și când ești în tranzit, a declarat compania pentru The Wall Street Journal.
Alte situaţii când vor apărea reclamele includ momentul când plasezi o comandă în Uber Eats, dar vor exista şi reclame în rezultatele căutărilor şi alte părţi din aplicaţia Drizly spre exemplu. Aceasta este o platformă online de comandă şi livrare de alcool, cu 4.000 de parteneri de retail, pe care Uber a cumpărat-o în 2021.
Reclamele video din aplicaţii vor fi pe „mute” din start şi vor rula pe o durată de până la 90 de secunde. Ele vor fi afișate și pe tabletele care sunt plasate în interiorul unor mașini Uber.
Utilizatorii din SUA vor începe să vadă reclame din această săptămână. Tabletele care vor afișa reclame vor fi instalate în câteva oraşe din SUA. Alte ţări în care vor sosi reclame video sunt Marea Britanie, Franţa, Australia şi alte pieţe, în a doua parte a acestui an.
Mark Grether, vicepreședinte și director general al diviziei de publicitate a Uber, a declarat că gigantul este pe cale să obțină venituri publicitare de un miliard de dolari în 2024.
O călătorie cu Uber durează, în medie, aproximativ 15 minute, iar utilizatorii petrec de obicei între două și trei minute uitându-se la aplicație în timpul călătoriilor.
„Avem două minute de atenție. Știm unde ești, știm unde mergi, știm ce ai mâncat. Putem folosi toate acestea pentru a direcționa apoi un anunț video către tine”, a spus Grether pentru Journal.
Compania spune că nu va partaja datele persoanelor cu agenții de publicitate. Vei putea renunța la direcționarea anunțurilor pe baza datelor demografice și a activității tale în aplicațiile Uber, dar nu vei putea renunța complet la anunțuri, completează Uber. Cu excepția cazului în care, desigur, ești în altă aplicație în timpul călătoriei.
Nu este încă clar dacă vei putea închide imediat un anunț o dată ce începe redarea. Totuși, dacă noua caracteristică va ajunge în România, Uber ar putea fi pe pierdere, de vreme ce există oricând Bolt.