S-a aflat secretul produselor de la Lidl. De ce sunt, de fapt, mai ieftine decât cele vândute în alte magazine

Andra Daoud 03.09.2022, 17:45
S-a aflat secretul produselor de la Lidl. De ce sunt, de fapt, mai ieftine decât cele vândute în alte magazine

Mulți români aleg să își facă cumpărăturile din lanțul de magazine Lidl, datorită prețurilor mici pe care le au articolele de acolo. De la produse alimentare până la haine și chiar electrocasnice, Lidl vine în fiecare săptămână cu oferte imbatabile pentru clienții săi. De ce sunt mai ieftine produsele vândute la Lidl decât produsele din alte magazine, de fapt.

Motivul pentru care produsele din magazinele Lidl sunt atât de ieftine

Retailerul german Lidl a intrat pe piața din România în urmă cu mai bine de 10 ani și se bucură de un succes răsunător pe piața locală. Multe dintre produsele care se găsesc în magazinele Lidl sunt mai ieftine decât produsele de același fel din alte magazine, iar explicația este una cât se poate de simplă. Lidl aplică un model de business unic pe piața locală, care îi permite să își fidelizeze clienții cu prețuri accesibile la toate categoriile de produse.

Mai exact, secretul constă în faptul că majoritatea produselor pe care le comercializează retailerul german sunt de la mărci proprii. Lidl este lider pe piața locală de comerț alimentar, iar compania acoperă toate categoriile de produse pe care le comercializează cu mărci private.

Dacă vă faceți cumpărăturile în magazinele Lidl, probabil ați observat că găsiți atât produse de la mărci consacrate, cât și produse de la mărci care se găsesc exclusiv la Lidl. Acest lucru este valabil atât în ceea ce privește produsele alimentare, cât și produsele din alte categorii.

S-a aflat secretul produselor de la Lidl. De ce sunt, de fapt, mai ieftine decat cele vandute in alte magazine
Produsele marca proprie din magazinele Lidl sunt mai ieftine cu 30% decat alte produse din aceeasi categorie

Produsele marcă proprie, mai ieftine cu 30% decât ale altor branduri

Se pare că modelul de business aplicat de Lidl dă rezultate. Într-o perioadă în care inflația și valurile de scumpiri au afectat majoritatea populației, produsele marcă proprie din anumite magazine, printre care și Lidl, au în continuare prețuri mai mici decât produsele de la mărci consacrate. Diferența de cost de la raft este de aproximativ 30% și, potrivit reprezentanților Lidl, peste 80% dintre produsele care se găsesc în acest lanț de magazine sunt marcă proprie.

„Modelul de business al Lidl este unic pe piața locală – peste 80% dintre produsele aflate pe rafturile magazinelor noastre sunt marcă proprie. În prezent, avem produse marcă proprie pentru aproape fiecare categorie de produs pe care o comercializăm: de la produse de bază, dar și articole care răspund unor nevoi specifice ale consu­matorilor, până la bunuri premium”, precizează reprezentanții companiei, conform ZF.

Potrivit unei analize recente, lanțurile de magazine Lidl, Penny și Supeco sunt responsabile pentru aproximativ 70% din ceea ce înseamnă vânzarea de produse aparținând unor mărci private, în România. Lidl a intrat pe piața din țara noastră în anul 2011, iar în prezent sunt peste 300 de magazine Lidl în toată țara.

Urmăriți Impact.ro și pe