Războiul din Ucraina: industria auto din România începe să fie afectată. Autoritățile caută soluții de sprijin

Bogdan Bârliga 06.04.2022, 09:02
Războiul din Ucraina: industria auto din România începe să fie afectată. Autoritățile caută soluții de sprijin

Guvernul pregătește o serie de măsuri de sprijin pentru companiile românești afectate de consecințele războiului din Ucraina.

Industria auto este printre cele mai afectate și autoritățile caută soluții pentru evitarea concedierilor și menținerea activităților economice.

Probleme mari în industria auto

După problemele cauzate de pandemie și criza generată de lipsa semiconductorilor industria auto europeană este puternic afectată de războiul declanșat de Federația Rusă în Ucraina.

Uzinele au probleme tot mai mari cu importurile unor materii prime și exporturile către Ucraina și Rusia au fost deja afectate.

Executivul de la București pregătește măsuri de sprijin pentru angajații din industria auto, în situația în care producţia va fi oprită.

Printre măsurile de sprijin pentru companiile românești afectate de consecințele războiului din Ucraina se numără și  procedura șomajului tehnic, dar și introducerea unui program flexibil de lucru.

Ministrul Economiei, Florin Spătaru, a vizitat platforma industrială Dacia de la Mioveni pentru a discuta cu reprezentații companiei despre situația curentă.

„Mă aflu aici pentru a discuta cu oamenii care muncesc la Uzina Dacia Mioveni. Am avut un dialog constant cu conducerea Dacia, dar am vrut să discut şi cu salariaţii. Ştiu că pentru depăşirea noilor provocări de ordin economic – financiar cu care se confruntă personalul de aici trebuie să avem în vedere mai multe aspecte, dar pentru moment am discutat cu ministrul Muncii despre necesitatea prelungirii Kurzarbeit. Prioritatea noastră este să menţinem oamenii pe posturi”, a declarat Florin Spătaru.

Uzina Dacia are probleme de aprovizionare

Conform informațiile furnizate de reprezentații companiei aproximativ 10.000 de autoturisme se află pe lista de așteptare pentru componente.

„Am întâmpinat destul de multe probleme în ultimele luni sau poate chiar ani: criza sanitară, criza componentelor electronice, acum avem prețul energiei”, a declarat directorul Executiv al Uzinei Vehicule Dacia şi Coordonator al Platformei Industriale Dacia Mioveni, Carlos Carrinho citat de stiri.tvr.ro.

Sindicatele cer măsuri urgente

„Suntem îngrijorați, într-adevăr. Îngrijorarea oamenilor este că se tem pentru locurile de muncă. Am cerut și facem apel la Guvernul României pentru a adopta în regim de urgență măsuri de sprijin pentru a compensa efectele economice și sociale în urma războiului din Ucraina”, a declarat președintele Sindicatul Autoturisme Dacia, Viorel Ungureanu.

Renault are cea mai mare expunere pe piața din Rusia

Grupul Renault a anunţat la finalul lunii martie că va opri activităţile de la uzina din Moscova şi  analizează posibilele opţiuni legate de participaţia din cadrul AvtoVAZ.

Constructorul auto rus AvtoVaz, la care Renault deţine un pachet de 68% din acţiuni, este producătorul automobilelor marca Lada.

În total, Renault depinde de Rusia pentru aproximativ 10% din veniturile sale, ceea ce înseamnă că are cea mai mare expunere pe această piaţă comparativ cu alţi mari producători auto internaţionali. Renault controlează aproximativ 30% din piaţa auto din Rusia şi aproape 45.000 de angajaţi în această ţară.

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...