Programele Rabla și Rabla Plus se suspendă. Schimbările anunțate de ministrul Mediului pentru români

Cătălina Burghelea 01.12.2021, 09:31
Programele Rabla și Rabla Plus se suspendă. Schimbările anunțate de ministrul Mediului pentru români

Anunț major despre Programele Rabla Clasic și Rabla Plus! Românii care sperau să-și înlocuiască mașina veche cu una mai nouă nu o mai pot face, deoarece programele se suspendă. Vestea a fost dată chiar de către ministrul Mediului, Tanczos Barna.

Ce se întâmplă cu Programele Rabla și Rabla Plus

Programele Rabla Clasic și Rabla Plus se suspendă! Începând din 3 decembrie 2021, nu se mai pot face înscrieri în programele Rabla și Rabla Plus. Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a dezvăluit că s-au epuizat fondurile destinate pentru aceste programe. Totuși, înscrierile vor fi reluate anul viitor, deci, programele nu se opresc definitiv, ci doar se suspendă, a precizat oficialul.

„S-au epuizat fondurile alocate pentru 2021. Este un an în care am triplat bugetul la Rabla Plus și am dublat bugetul la Rabla clasic. Este un an cu număr maxim de autoturisme finanțate prin Rabla clasic și un număr nemaiîntâlnit de mașini electrice finanțate prin Rabla Plus”, a spus ministrul Tanczos Barna, pentru Digi24.

O serie de modificări pentru români

Cu această ocazie, ministrul Mediului a anunțat că se vor face câteva modificări la programele Rabla Clasic și Plus, pentru a crește eficiența lor, menite să scoată din circulație cât mai multe mașini poluante.

„Până la 1 februarie programul se suspendă, nu se oprește. Va continua anul viitor. Vom opera câteva modificări pentru a crește eficiența programului, pentru a scoate din circulație cât mai multe mașini poluante, astfel încât programul să-și atingă ținta adevărată, de a scoate cât mai multe din mașinile care poluează în România”, a adăugat Barna.

Bugetele pentru programele Rabla si Rabla Plus vor fi suplimentate

Înscrierile vor fi reluate în februarie 2022

Pentru ca programele să fie reluate în luna februarie 2022, Ministerul Mediului caută soluții cu ACAROM și APIA, cele două organisme care reprezintă importatorii și producătorii de autoturisme, astfel încât Rabla Clasic și Plus să fie etapizate. Totodată, Tanczos Barna își dorește ca România să îndeplinească angajamentul asumat în PNRR, acela de a scoate cel puțin 250.000 de mașini poluate din trafic până în anul 2026.

„În același timp, trebuie să vedem ce facem pe termen mediu și lung. Suntem într-un dialog permanent cu ACAROM și APIA, cele două organisme care reprezintă importatorii și producătorii de autoturisme, astfel încât programul să fie etapizat, să nu ajungem în situația de anul trecut, să pornim abia în aprilie. Pe de altă parte, să îndeplinim și angajamentul asumat de România în PNRR, să scoatem cel puțin 250.000 de mașini poluate din trafic până în 2026”, a explicat ministrul Mediului.

Ce obiective are ministrul Mediului

Obiectivul ministrului Tanczos Barna este ca Rabla clasic să scoată din circulație cel puțin 80.000 de autoturisme, precum și finanțarea a cel puțin 10.000 de mașini electrice.

„Ne propunem să păstrăm cel puțin același buget pe care l-am avut în 2021, astfel încât Rabla clasic să scoată din circulație cel puțin 80.000 de autoturisme și să finanțăm cel puțin 10.000 de autoturisme electrice”, a adăugat acesta.

Mașinile mai vechi de 15 ani poluează cel mai mult

Ministrul Barna este de părere că problema autovehiculelor poluante trebuie discutată în coaliție. Pe de o parte, este vorba despre sprijin pentru cei care nu au bani să-și cumpere o mașină nouă, pe de altă parte, este vorba și despre descurajarea înmatriculării autoturismelor mai vechi de 15 ani. O variantă ar fi creșterea taxelor locale pentru mașinile care poluează.

Urmăriți Impact.ro și pe
Cătălina Burghelea
Este redactor Playtech. Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării și a masterului în Marketing Online din cadrul ASE, Catalina Burghelea s-a alaturat echipei de stiri de...