Probleme mari la Renault: grupul francez a raportat o scădere de 30% a vânzărilor pentru prima parte a acestui an. Doar Dacia este pe plus

Bogdan Bârliga 12.07.2022, 14:57
Probleme mari la Renault: grupul francez a raportat o scădere de 30% a vânzărilor pentru prima parte a acestui an. Doar Dacia este pe plus

Renault a raportat o scădere de aproape 30% a numărului de mașini vândute în primul semestru al acestui an comparativ cu perioada similară din 2021.

În primele şase luni ale acestui an, grupul Renault a vândut aproximativ un milion de vehicule (1.000.199 unităţi), cu 29,7% mai puţine decât în perioada similară a anului trecut.

Ce șanse mai are Renault?

Grupul auto francez Renault a raportat marţi o scădere de aproape 30% a numărului de vehicule vândute în primul semestru al acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, se arată într-un material publicat marți de agerpres.ro.

În primele şase luni ale acestui an, grupul Renault a vândut puţin peste un milion de vehicule (1.000.199 unităţi), cu aproximativ 30% mai puţine decât în perioada similară a anului trecut.

În ceea ce priveşte marca Dacia, aceasta a înregistrat o creştere de 5,9% a înmatriculărilor în prima jumătate a acestui an, până la 277.885 de autoturisme şi utilitare.

Dacia salvează bilanțul Renault

Grupul francez susține că succesul mărcii Dacia se datorează în special modelului Dacia Sandero, cel mai bine vândut model către clienţii privaţi din Europa pentru al cincilea an la rând, şi modelului Duster, cel mai bine vândut SUV către clienţii privaţi din Europa începând din 2018.

Deși a obținut rezultate slabe la testele de siguranță grupul francez a mai informat că modelul Dacia Spring continuă să joace un rol de lider pe piaţa vehiculelor complet electrice.

Spring a înregistat 5.000 de comenzi plasate, în medie, în fiecare lună din primul semestru al acestui an în timp ce pentru modelul Dacia Jogger au fost făcute peste 50.000 de comenzi până la finele lunii iunie.

Viitor incert pentru Renault

Renault este în mijlocul unui plan multianual de relansare a operaţiunilor pentru a deveni competitiv şi a face tranziţia la vehiculele electrice.

Grupul francez pregătește o separare a diviziilor pentru a face față situației complicate generată de războiul din Ucraina.

Renault ar dori să aibă o companie pentru producerea de autoturisme electrice şi una pentru fabricarea mașinilor cu motoare convenționale.

Din acest motiv francezii încearcă să realizeze două divizii separate pentru producția de vehicule și vor încerca să le listeze separat la bursă.

Directorul general al Renault, Luca de Meo, declara în luna aprilie că planul de separare a producţiei de automobile cu motoare cu ardere internă ar putea interesa Nissan sau investitorii pe termen lung.

Până acum nu s-a întâmplat nimic și angajații Dacia au primit o oferă pentru renunțarea în mod voluntar la contractele de muncă.

Urmăriți Impact.ro și pe
Tags:
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...