Renault analizează mai multe propuneri de parteneriat pentru divizia auto cu motoare convenționale. Grupul francez pregătește și listarea pe bursă a viitoarei divizii electrice

Bogdan Bârliga 25.05.2022, 18:04
Renault analizează mai multe propuneri de parteneriat pentru divizia auto cu motoare convenționale. Grupul francez pregătește și listarea pe bursă a viitoarei divizii electrice

Renault pregătește o separare a diviziilor pentru a face față situației complicate generată de războiul din Ucraina.

Grupul francez ar dori să aibă o companie pentru producerea de autoturisme electrice şi una pentru fabricarea mașinilor cu motoare convenționale.

Planuri de salvare

Planul de electrificare elaborat de Renault nu mai poate fi pus în practică după ce grupul francez a decis să părăsească piața din Rusia.

Din acest motiv francezii  încearcă să realizeze două divizii separate pentru producția de vehicule și vor încerca să le listeze separat la bursă.

Directorul general al Renault, Luca de Meo, declara în luna aprilie că planul de separare a producţiei de automobile cu motoare cu ardere internă ar putea interesa Nissan sau investitorii pe termen lung, a afirmat de Meo citat de reuters.com.

“Acest lucru ar putea însemna o listă separată. Aceasta este o decizie condiţionată, asta este exact ceea ce analizăm”, a declarat De Meo într-o conferinţă de presă.

Parteneri pentru divizia pentru mașinile cu motoare termice

Renault a primit mai multe propuneri de parteneriat pentru divizia sa din domeniul motoarelor pe combustie, susțin surse citate de europe.autonews.com.

Prin aducerea unor parteneri pentru operaţiunile sale din domeniul motoarelor pe combustie, Renault încearcă să obțină fonduri pentru a susține investițiile programate pentru dezvoltarea vehiculelor electrice.

Grupul francez ar urma să rămână doar un acţionar minoritar cu o participație de 40% la noua divizie sa de motoare pe combustie, care ar urma să regrupeze tot aproximativ 10.000 de angajaţi.

Pe de altă parte Renault dorește să păstreze pachetul majoritar de acţiuni la viitoarea divizie de vehicule electrice pentru care ar putea fi derulată o ofertă publică iniţială în a doua jumătate a anului 2023.

Vânzare de acțiuni către Geely

Renault și Geely au semnat la începutul acestui an un acord prin care au stabilit să dezvolte şi producă autoturisme în Coreea de Sud.

Acest acord a fost perfectat și grupul chinez a achiziționat o participație de 34,02% la Renault Korea Motors, iar cele două entități pregătesc dezvoltarea în comun a unor noi modele.

Viitoarele mașini produse prin intermediul acestui parteneriat vor utiliza arhitectura modulară compactă (CMA) a Geely Group, dezvoltată de centrul de cercetare al companiei chineze din Suedia, precum și sistemele de propulsie de tip hybrid ale Geely Group.

Această platformă este utilizată pentru o serie de mașini produse de Geely Auto, Volvo, Lynk & Co și Polestar, grupul chinez reușind să vândă până acum peste 1,3 milioane de vehicule produse pe platforma CMA.

Situație dificilă pentru Renault în Rusia

Grupul Renault a transferat participaţia sa de 68% deţinută la producătorul auto rus Avtovaz AO către un institut de ştiinţe rusesc.

Pentru această tranzacție a fost plătită o rublă și francezii vor avea dreptul de a răscumpăra participaţia în următorii 6 ani.

Renault estima la finalul anului trecut că valoarea operaţiunilor sale din Rusia, a doua mare piaţă a sa după cea din Franţa, se ridică la 2,2 miliarde de euro.

Pentru că grupul francez a decis să renunțe la piața din Rusia trebuie să caute fonduri în altă parte și din acest motiv a apărut necesitatea de a se concentra mai mult pe dezvoltarea mașinilor electrice.

 

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Tags: