Problema pe care o vor avea tramvaiele de la Astra Arad în București. Nicușor Dan n-o luase în calcul când le-a cumpărat

Nicu Stan 19.05.2021, 14:24
Problema pe care o vor avea tramvaiele de la Astra Arad în București. Nicușor Dan n-o luase în calcul când le-a cumpărat

Problema pe care o vor avea tramvaiele de la Astra Arad în București. Nicușor Dan n-o luase în calcul când le-a cumpărat. Despre ce este vorba, citiți în articolul de mai jos.

Tramvaiele cumpărate de Nicușor Dan pentru București necesită alte multe lucrări. Ce trebuie făcut pentru tramvaiele de 36 de metri

Problema pe care o vor avea tramvaiele de la Astra Arad în București. Nicușor Dan nu luase asta în calcul când le-a cumpărat. Astfel, odată cu cumpărarea celor 100 de tramvaie de la Arad, Primăria Capitalei trebuie să mai investească în modernizarea liniilor, dar și în alungirea mai multor peroane.

Dacă nu se va face asta, noile tramvaie de 36 de metri, care ar trebui să sosească începând din vara anului 2022 în Capitală, nu vor încăpea în toate stațiile.

Tramvaiele cumparate de Nicusor Dan au 36 de metri lungime
Tramvaiele cumparate de Nicusor Dan au 36 de metri lungime

Tramvaiele de 36 de metri, premieră pentru Capitală

Astra Vagoane Călători va livra 100 de tramvaie în Capitală, în urma contractului semnat pe data de 11 mai, după mai multe luni de amânări. Tramvaiele lungi  de 36 de metri vor reprezenta o premieră pentru București, unde cel mai lung tramvai are cu circa 10 metri mai puțin.

“Complementar achiziției de tramvaie, pe secțiunile de traseu unde este cazul, se vor efectua lucrări de infrastructură de tipul: modernizare cale de rulare + infrastructură si suprastructură corespunzătoare, modernizare peroane pentru a corespunde lungimii noilor tramvaie”, se arată în studiul de oportunitate pentru achiziționarea celor 100 de tramvaie, publicat în aprilie 2018.

Pentru tramvaiele respective trebuie să fie modernizate 49 de peroane

Astfel este propusă modernizarea a 49 de peroane, din care cele mai multe, respectiv 20, pe linia tramvaiului 41, care este cel mai folosit mijloc de transport în comun de suprafață din țara noastră.

În afară de cele 49 de peroane, studiul propune modernizarea a 27 de kilometri de cale tramvai, precum și a depourilor unde vor fi garate noile tramvaie, respectiv Giurgiului, Militari, Dudești și Alexandria.

STB începuse anumite lucrări

Mai trebuie spus, între timp, Societatea de Transport București (STB) demarase acțiunea de modernizare a unor stații, cel puțin pe linia tramvaiului 41, lucru despre care nu se mai știe absolut nimic, scrie economica.net.

Rămâne de urmărit dacă peroanele prea scurte vor fi alungite până la sosirea în Capitală a noilor tramvaie.

Când ajunge primul tramvai de 36 de metri în București

Nu în ultimul rând, Astra Vagoane Călători urmează să livreze primul tramvai în București în luna august 2022, după cum a declarat pirmarul Capitalei,  Nicușor Dan.

Contractul prevede furnizarea primului tramvai peste 15 luni, în luna august a anului viitor, urmând ca, începând de la acel moment al livrării prototipului, să fie furnizate 4 tramvaie în fiecare lună”, a precizat Nicușor Dan.

Urmăriți Impact.ro și pe