Prețurile la benzină și motorină și-au luat avânt după o perioadă de ieftiniri. Cât a ajuns să coste litrul de carburant la pompă

Ana Anitoiu 07.10.2022, 14:51
Prețurile la benzină și motorină și-au luat avânt după o perioadă de ieftiniri. Cât a ajuns să coste litrul de carburant la pompă

Prețurile la benzină și motorină și-au luat avânt după o perioadă de ieftiniri. Șoferii trebuie să scoată mai mulți bani din buzunare pentru un litru de carburant la pompă, pentru prima dată în ultimele trei săptămâni.

Până la cât au crescut prețurile la benzină și motorină

Prețul pentru un litru de benzină standard a fost crescut de Stația Petrom de pe Șoseaua Virtuții din București la 7,10 lei, iar cel al motorinei standard la 8,49 lei. Majorările operate au fost de patru bani pe litru la benzină și de opt bani pe litru la motorină, față de ziua precedentă.

Însă, prețurile pe care le plătesc șoferii la pompă sunt cu 50 de bani mai mici, adică de 6,60 lei pe litru la benzină și 7,99 lei pe litru la motorină. Guvernul a decis, la finalul lunii trecute, să extindă perioada de valabilitate a acestei reduceri voluntare – 25 de bani efortul statului, 25 de bani efortul companiei – până la sfârșitul anului.

În urma acestei majorări, a crescut diferența de preț dintre benzină și motorină la una record. Cel din urmă carburant a ajuns să fie mai scump cu aproape 1,4 lei pe litru, conform economica.net.

Preturile la benzina si motorina si-au luat avant dupa o perioada de ieftiniri
Preturile la benzina si motorina, majorate. Foto: unsplash.com

Câte tone de motorină a importat România în prima jumătate a anului

România este importator net de motorină. Au fost importate 1,33 milioane de tone în prima jumătate a acestui an, dublu față de cantitatea de diesel adusă în țară în aceeași perioadă a anului trecut.

Prețurile de la pompă ale carburanților sunt influențate mai ales de cotațiile produselor petroliere, ce depind de: costul țițeiului, cursul de schimb valutar leu – dolar, precum și de factorii zonali. De exemplu, în România este deficit de motorină.

În România, consumul mediu anual de carburanți este de aproximativ 7,3 milioane de tone, dintre care 5,9 milioane de tone de motorină. Aproximativ două treimi se produc în cele trei rafinării din țară, iar restul vine din import.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...