Paradoxul facturilor continuă. Un bloc fără niciun consumator, pus să plătească peste 1000 de lei la gaze

Ana Anitoiu 08.02.2022, 10:48
Paradoxul facturilor continuă. Un bloc fără niciun consumator, pus să plătească peste 1000 de lei la gaze

Paradoxul facturilor continuă. Un bloc fără niciun consumator, aflat în Galați, a fost pus să plătească peste 1000 de lei la gaze. Toți locatarii aveau branșamente individuale, iar asociația de propietari ceruse deja să fie ridicat contorul comun, ce devenise astfel inutil. Răspunsul pe care l-a primit a fost surprinzător.

Motivul pentru care asociația de proprietari a primit factura uriașă

Mai exact, asociația de proprietari nr. 122 din Galați a blocului A de pe strada Gării numărul 65, a primit la data de 31 ianuarie o factură la gaze în valoare de 1.160 de lei, pentru un consum de 4.870,8 kWh. Însă, în ziua respectivă, nu mai era niciun consumator branșat la sistemul comun de alimentare cu gaze. Ultimul dintre ei se debranșase pe 19 ianuarie.

Asociația a anunțat compania Distrigaz Sud Rețele, membră a grupului ENGIE in România, să ridice contorul comun, dar în loc să se întâmple acest lucru, s-a trezit cu o factura de 1.160 de lei, emise după un consum estimat.

„Ultimul client din asociație și-a pus centrală, s-a debranșat. Am citit indexul în ziua respectivă și am făcut adresă către cei de la gaze să vină să ia contorul. După 10 zile, am primit factura asta, care evident este mare și nu corespunde cu consumul. Din 19 ianuarie, nu am mai consumat nimic!

Am fost la sediul Distrigaz, le-am explicat situația și ne-au spus să nu plătim factura și să anunțăm din nou, după data de 25 februarie, probabil pentru că sunt foarte aglomerați”, a spus președintele asociației de proprietari, Neculai Mânza.

Un bloc fara niciun consumator, factura de peste 1000 de lei la gaze
Locatarii blocului, pusi la plata pe baza unui consum estimat gresit

Ce a transmis compania

ENGIE România a confirmat că la data de 19 ianuarie a primit o cerere de reziliere a contractului de furnizare și de ridicare a contorului de gaze naturale ce deservea instalația de utilizare comună a blocului.

„Această cerere se află în termenul legal de răspuns. În urma acestei cereri înregistrate, contorul de gaze naturale va fi ridicat de către un reprezentant Distrigaz Sud Rețele luni, 7 februarie”, a transmis compania, potrivit viata-libera.ro.

În plus, ENGIE România a precizat că factura de peste 1.000 de lei ce i-a fost trimisă asociației de proprietari pe baza unui consum estimat a fost stornată. Reprezentanții companiei au clarificat că în prezent nu mai există niciun debit restant pentru asociația de locatari în cauză.

Tot la finalul lunii ianuarie, o pensionară din Brăila care locuiește singură într-o garsonieră s-a trezit cu o factură de 1.252 de lei la curentul electric, deși în lunile anterioare plătea în medie câte 50 de lei. În cazul ei, vinovatul a fost un contor defect.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...