O nouă linie de metrou în București, Gara de Nord – Gara Progresul. Cât va dura lucrarea

Iancu Andreea 04.11.2020, 12:37
O nouă linie de metrou în București, Gara de Nord – Gara Progresul. Cât va dura lucrarea

Bucureștenii ar putea spera că vor circula pe o nouă linie de metrou în curând. După ce a fost dată în folosință porțiunea de cale ferată din subteran care deservește cartierul Drumul Taberei, autoritățile sunt optimiste și planifică deja un nou proiect. Acesta va viza tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul.

Locuitorii Capitalei pot visa la o nouă linie de metrou. Când urmează să fie gata

Construcția unei noi secțiuni ce face parte din Magistrala 4 de metrou ar putea începe cât de curând. Studiul de fezabilitate urmează să fie discutat în cursul acestei săptămâni, joi, la Ministerul Dezvoltării. Noul proiect are în plan construirea unei noi linii de metrou pe o porțiune de 12 kilometri, între Gara de Nord și Gara Progresul.

„Mâine, 5 noiembrie, la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, va avea loc o nouă şedinţă a Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe, în cadrul căreia va fi prezentat şi supus avizării studiul de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresul. Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul”, se arată în informarea transmisă de minister.

Potrivit obiectivelor constructorilor, traseul se va întinde pe 11,94 kilometri și va beneficia de 13 stații, la care se adaugă cea existentă de la Gara de Nord și un depou. De asemenea, proiectul presupune și achiziționarea a 15 trenuri pentru a spori capacitatea de transport la 50.000 de călători pe oră, pe fiecare sens în parte.

Dacă pentru metroul din Drumul Taberei, care se întinde pe 7 kilometri, execuția a durat 12 ani, putem doar să ne imaginăm când va fi gata noul proiect. Cu toate acestea, potrivit constructorilor, durata de execuție este de 60 de luni. Proiectul ar urma să coste 8.549.423.837,84 lei, iar banii vor fi obținuți din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii, potrivit adevarul.ro.

Noua linie de metrou ar urma să lege Gara de Nord și Gara Progresul
Noua linie de metrou ar urma să lege Gara de Nord și Gara Progresul

Noua linie de metrou va lega Gara de Nord și Gara Progresul

Proiectul privind noua linie de metrou va fi o continuare a Magistralei 4, deja existentă. Aceasta va continua de la stația Gara de Nord 2 și se va extinde către Strada Berzei şi Strada Vasile Pârvan (unde se poate face legătura cu Magistrala 5). Traseul ar urma să subtraverseze Râul Dâmboviţa, Magistralele 1 şi 3 de metrou, și să continue spre Strada Bogdan Petriceicu Haşdeu şi Strada Izvor, respectiv Calea 13 Septembrie.

Metroul ar urma să intre pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, până în zona Pieţei Chirigiu (unde ar putea să se lege de Magistrala 7). Ulterior, traseul va continua spre Strada Odoarei şi Şoseaua Viilor până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă, respectiv Şoseaua Olteniţei (unde se va lega de Magistrala 2, deja existentă). Șina de metrou merge spre Șoseaua Giurgiului, intersectându-se cu Străzile Toporaşi şi Ghimpaţi (unde ar urma să se lege de Magistrala Inelară). Finalul traseului va unii Șoseaua Giurgiului de Gara CFR Progresul.

Urmăriți Impact.ro și pe
Iancu Andreea
Redactor online din 2013 și absolventă a UNIBUC, Facultatea de Litere, Specializarea Studii Europene. De asemenea, absolventă a cursurilor de Master din cadrul SNSPA, Facultatea de Comunicare și...