Câți bani a costat metroul din Drumul Taberei. E cea mai scumpă lucrare de infrastructură

Mirabela Vasile 15.09.2020, 13:06
Câți bani a costat metroul din Drumul Taberei. E cea mai scumpă lucrare de infrastructură

În sfârșit, așteptarea a ajuns la final. Noua linie de metrou Râul Doamnei – Eroilor 2 a fost inaugurată. Metroul din Drumul Taberei este singura magistrală construită după Revoluție, restul rețelei fiind construite pe vremea lui Nicolae Ceaușescu. Costul total al lucrărilor este de 3,4 miliarde de lei, însă termenul inițial trebuia să fie 2015.

Cât au costat lucrările la metroul Drumul Taberei

Magistrala 5 de metrou circulă doar pe șapte kilometri și are 10 stații și un depou: Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2.

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou. Au trecut numai puțin de 12 ani de la începutul proiectului, în condițiile în care peste tot în lume a fost nevoie de mult mai puțin timp pentru a termina tunele de lungimi mai mari.

Licitațiile pentru proiectul de metrou din Drumul Taberei au pornit în 2008, iar primele săpături în tunel cu „cârtițele”, care au fost folosite și la săparea Canalului Mânecii, au început în 2013.

Primul termen anunțat pentru magistrala 5 a fost 2015. Astfel, pe parcursul anilor, însă, Magistrala M5 s-a confruntat cu mari probleme – probleme de avize, probleme financiare mari, probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală, după cum au anunţat reprezentanţii Metrorex.

Lucrarile metroului din Drumul Taberei au inceput in 2013
Lucrarile metroului din Drumul Taberei au inceput in 2013

Linii de metrou din lume cu lungimi mult mai mari, terminate înainte de Magistrala 5 din Drumul Taberei

Linia 1 și Linia 2 a metroului din Jinhua, China, au început în paralel în 2016, și lucrările ar putea să se încheia în anul 2020. Proiectele însumează aproximativ 35 de kilometri. Taiyuan Metro este tot din China, măsoară 51 de kilometri pe ambele linii, iar construcția s-a început în anul 2013 și este de așteptată a fi dată în folosință tot în acest an, potrivit datelor furnizate de Wikipedia.

Totodată se pare că până și în Quito Ecuador lucrurile au stat mai bine. Opt ani durează construcția metroului ce a început în 2012 și are 15 stații.

În India, Mumbai, s-a început construcția unei noi linii de metrou în 2011, urmând a fi inaugurată tot anul acesta prima linie de 24 de kilometri.

Campioni în astfel de construcții se pare că sunt muncitorii din Coasta de Fildeș, unde metroul din Abidjan a început în 2017, urmând a se încheia lucrările în 2023, cu 37 de kilometri și 13 stații.

Urmăriți Impact.ro și pe