În cursul zilei de astăzi, cu ocazia începerii noului an universitar 2022-2023, premierul Nicolae Ciucă a ținut să transmită un mesaj, spunând că educaţia universitară se află pe lista Guvernului de priorităţi. În plus, sistemul românesc de învăţământ se află într-o transformare continuă, iar modificările aduse prin Legile educaţiei naţionale reflectă o viziune cu totul orientată către viitor.
„Deschiderea noului an universitar reprezintă pentru tinerii care păşesc pragul instituţiilor de învăţământ superior o etapă nouă în formarea lor. Este important pentru ei să beneficieze de un nivel de studiu performant, aşa cum universităţile româneşti au dovedit de-a lungul timpului că pot oferi, şi care să le deschidă perspective realiste în domeniile lor de pregătire.
Avem toate motivele să credem în potenţialul tinerilor noştri. Performanţele realizate în competiţii de anvergură internaţională îi vor ajuta cu siguranţă în cariera la care fiecare aspiră, iar preocuparea noastră este să le asigurăm un viitor în ţară”, a declarat premierul Nicolae Ciucă.
Se pare că toate schimbările globale au dus la adaptarea perspectivelor de viitor, chiar și în domeniul educaţiei, iar acest lucru este stric legat de o viziune responsabilă şi asumată la toate nivelurile decizionale, cu scopul de a oferi copiilor şi tinerilor condiţii de studiu la standarde performante.
„Provocarea este ca fiecare să aibă şansa de a-şi pune în valoare calităţile în domeniile în care simte că are potenţial şi, în acelaşi timp, să corelăm oferta educaţională cu cerinţele de pe piaţa muncii”, a mai spus prim-ministrul.
În acest sens, modificările aduse prin Legile educaţiei naţionale reflectă o viziune orientată spre viitor, menţionând faptul că universităţile trebuie să valorifice oportunităţile generate de viziunea noii Strategii europene pentru universităţi prin programele de studiu.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„Suntem în plin proces de transformare a sistemului românesc de învăţământ, iar modificările pe care le aducem prin Legile educaţiei naţionale reflectă o viziune orientată spre viitor. Ne dorim ca şi universităţile să valorifice, prin programele de studiu, oportunităţile generate de viziunea noii Strategii europene pentru universităţi, lansată de Comisia Europeană, centrată pe asigurarea unui învăţământ universitar incluziv şi care să promoveze excelenţa.
Integrarea viitorilor absolvenţi pe piaţa muncii este primul lor pas în carieră, iar de acest moment depinde parcursul lor profesional. Legătura cu potenţialii lor angajatori încă din anii de studiu poate creşte nivelul de performanţă, dar şi capacitatea de adaptare la piaţa muncii, iar acest lucru se poate face cel mai bine prin colaborarea instituţiilor de învăţământ cu operatorii economici activi în piaţă”, a mai transmis premierul.
În plus, Guvernul încurajează noua abordare şi tocmai de aceea a fost extins învăţământul profesional dual şi la nivel universitar. S-a punctat și faptul că educaţia universitară se află pe lista Guvernului de priorităţi şi pe segmentul de modernizare a infrastructurii, dezvoltare durabilă şi digitalizare.
Nu trebuie uitat nici faptul că este vital să fie continuate proiectele prin care sunt oferite tinerilor condiţii cât mai bune de studiu, deoarece România are nevoie de un sistem de educaţie durabil, adaptat generaţiei prezentului şi capabil de a răspunde celor mai dure provocări ale viitorului.