În cursul serii de ieri, conducerea TAROM a ținut să precizeze că se află în imposibilitatea de a accepta revendicările solicitate de Sindicatul Unit TAROM (SUT). În acest sens, a propus preluarea drepturilor prevăzute în Acordul în vigoare încheiat cu sindicatele. Deoarece negocierile dintre SUT şi conducerea companiei pe tema Contractului Colectiv de Muncă n-au ajuns la niciun punct comun, sindicaliştii au anunţat marţi noapte aseară că urmează să declanşeze conflictul de muncă.
„Pe data de 23 august 2022 a fost ultima întâlnire în vederea încheierii unui Contract Colectiv de Muncă între SC TAROM SA şi Sindicatul Unit TAROM (SUT). Din păcate, compania TAROM a tratat superficial negocierile, care au durat timp de două luni, cu doar şapte şedinţe de negociere, fără să reuşească să înţeleagă situaţia financiară precară a angajaţilor care nu au mai avut creşteri salariale încă din anul 2008.
TAROM alege să renunţe cu foarte mare uşurinţă la angajaţi profesionişti, piloţi, mecanici, însoţitori de bord sau salariaţi din check-in, rampă, cargo, ticketing, cu zeci de ani de experienţă în domeniu, urmând un plan de restructurare care în scurt timp va contracta activitatea companiei, ce va ajunge dintr-o companie istorică o companie regională pe cale de dispariţie.
Nu putem înţelege cum acest director (Mihăiţă Ursu – directorul general TAROM) a preferat să angajeze însoţitori de bord de la o companie concurentă, BlueAir, şi nu a reangajat însoţitori de bord pensionari cu licenţă validă sau pe cei care au avut contract pe perioada determinată. Dl. Ursu lucrează cumva pentru BlueAir?”, găsim notat într-un comunicat al SUT, remis AGERPRES.
Prin urmare, Sindicatul Unit TAROM (SUT) urmează să demareze declanşarea conflictului de muncă la compania TAROM, cu respectarea paşilor legali. Sindicaliştii sunt extrem de supărați deoarece revendicările salariale şi socio-profesionale ale angajaţilor TAROM nu au fost băgate-n seamă.
„Sindicatul nu putea fi de acord ca salariaţii din Comercial, Financiar, Inflight, Dispecerii de Zbor, Securitatea Zborului, Însoţitori de bord, Piloţi, Quality, IT ş.a. să nu primească nimic la aceste negocieri. Pentru prima dată în istoria sindicalismului din TAROM, membrii împuterniciţi în comisia de negociere a CCM au dat dovadă de unitate, neacceptând oferta discriminatorie a directorului general TAROM, dl. Mihăiţă Ursu.
Îl anunţăm pe dl. Ursu că ameninţările transmise pe e-mail către toţi angajaţii companiei nu vor avea efect, angajaţii nu mai pot şi nu mai vor să fie sclavi pe plantaţia TAROM”, a declarat preşedintele SUT, Narcis Paşcu.
„Aţi întrebat la un moment dat dacă se va declanşa greva? Da, foarte probabil se va declanşa. Şi aţi întrebat când. Eu pot să vă spun că începând cel mai probabil cu săptămâna viitoare în fiecare zi putem să avem grevă. Grevă de avertisment, urmând ca ulterior să fie grevă generală, astfel încât întreaga activitate TAROM să fie blocată, iar dragii noştri parlamentari să nu poată zbura, să-şi ia diurnele de la Bruxelles”, a spus și avocatul SUT, Costel Gâlcă.
Se pare că nimeni nu a propus soluţii ca bugetul de salarii pe 2022 să fie mai mare decât cel anunțat, iar Adrian Vasi, comandant ATR, a menționat că TAROM are doar 11% buget de salarii. În plus, la TAROM, bugetul de salarii este de 9,71% din totalul cheltuielilor de exploatare.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Narcis Paşcu, preşedintele Sindicatului Unit TAROM (SUT), susține vehement faptul că managementul TAROM efectiv îşi bate joc de angajaţi, iar asta pentru că în cadrul negocierilor nu s-a reușit creşterea salariilor nici măcar cu rata inflaţiei.
Reprezentanţii companiei au ținut să mai puncteze faptul că TAROM înregistrează pierderi de mai bine de 13 ani, astfel încât situaţia financiară a companiei a fost grav deteriorată în ultimii ani.