Motivul pentru care mult așteptatul pod suspendat de peste Dunăre nu va mai fi deschis în 2022. Valoarea totală a proiectului este estimată la 2,65 miliarde de lei

Elena Avramescu 28.09.2022, 09:48
Motivul pentru care mult așteptatul pod suspendat de peste Dunăre nu va mai fi deschis în 2022. Valoarea totală a proiectului este estimată la 2,65 miliarde de lei

Din nefericire, podul suspendat peste Dunăre nu va fi deschis circulației în acest an. Anunțul oficial a fost dat de către secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, după ce a efectuat o vizită pe șantierul podului suspendat de la Brăila, spunând că obiectivul nu va fi finalizat în luna decembrie 2022, așa cum era anunțat inițial.

Podul suspendat de peste Dunăre rămâne închis circulației

Se pare că acesta a efectuat o vizită neanunțată la șantierul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, cu scopul de a verifica dacă promisiunea antreprenorului cu privire la darea în trafic în luna decembrie 2022 a acestui obiectiv poate să fie dusă până la capăt.

„Stadiul șantierului, mobilizarea de oameni, utilaje și resurse din șantier nu confirmă susținerile repetate ale asocierii de antreprenori cu privire la finalizarea lucrărilor în luna decembrie atât a podului, cât și a primei etape a drumurilor de legătură”, a notat Scrioșteanu, pe pagina sa de Facebook.

Cu toate acestea, ar mai fi șanse de a fi pus în circulație podul precum și prima etapă a drumurilor de legătură, în luna decembrie, constructorul având o soluție în acest sens.

„Antreprenorul principal a promis că ne va comunica un grafic de lucru detaliat pe zile, până la sfârșitul anului, care să cuprindă necesarul și mobilizarea de resurse (umane, materiale și logistice), astfel încât să demonstreze tehnic posibilitatea de a se pune în circulație podul și prima etapă a drumurilor de legătură, în luna decembrie.

Voi solicita companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR prezența zilnică a responsabililor de acest proiect în șantier, pentru a avea o monitorizare permanentă a resurselor asumate și mobilizate în teren, iar săptămânal să ne comunice (Ministerului Transporturilor și Infrastructurii) situația din șantier”, a mai spus secretarul de stat, Ionel Scrioșteanu.

Podul de peste Dunăre are rolul de a face legătura între judeţele Brăila şi Tulcea și va avea luginmea totală de doi kilometri şi o înălţime de aproape 200 de metri. În plus, valoarea totală a proiectului este estimată la 2,65 miliarde de lei, în timp ce aproximativ 75% din această sumă vine de la Uniunea Europeană. Înafară de pod, acest proiect include şi o reţea de şosele şi drumuri de acces de peste 20 de kilometri.

Pe lângă toate acestea, podul de la Brăila va fi cea mai înaltă construcţie din România, dar şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani. Însă asta nu este tot, deoarece va fi și ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, precum și al treilea din Europa ca dimensiune, astfel că vorbim despre o construcție gigant.

Mult asteptatul pod suspendat de peste Dunare nu va mai fi deschis în 2022
Podul suspendat de peste Dunare

Se pare că podul va avea trei deschideri, printre care o deschidere principală şi două deschideri laterale pe malul Brăila şi pe malul Tulcea, dar și două viaducte de acces.

Mai mult, se pare că podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, un drum ce este planificat să se realizeze în perioada 2020 – 2030, conectând astfel Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

Recomandare Video Impact.ro
Urmăriți Impact.ro și pe
Elena Avramescu
Este redactor Impact.ro. Absolventă a Colegiului Naţional ”Mihai Eminescu” din Buzău, precum şi a Facultăţii de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion din Bucureşti, Elena Avramescu...