Lucrările la podul suspendat peste Dunăre avansează pe zi ce trece. Va fi cea mai înaltă construcție din România

Stan Filon 27.06.2022, 23:47
Lucrările la podul suspendat peste Dunăre avansează pe zi ce trece. Va fi cea mai înaltă construcție din România

Cea mai înaltă construcție din România, podul suspendat de peste Dunăre, avansează pe zi ce trece și a intrat în linie dreaptă cu lucrările. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioşteanu a anunțat că marți, 28 iunie, va fi montat ultimul segment de tablier metalic al podului peste Dunăre. Anunțul oficialului a venit pe o rețea socială, unde a precizat și când începe operațiunea de sudare finală a segmentelor.

Lucrările la podul suspendat peste Dunăre avansează pe zi ce trece

Așadar, se lucrează intens la podul suspendat peste Dunăre, iar lucrările se apropie cu pași repezi de final. Secretarul de stat Ionel Scrioşteanu susţine, într-o postare pe Facebook, că marți va fi montat ultimul segment de tablier metalic, iar la începutul lunii iulie va începe operaţiunea de sudare a segmentelor la poziţia finală.

În total, sunt 86 de segmente de tablier metalic, care formează structura suprafeţei de rulare a podului de la Brăila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la şantierul naval Brăila.

Lucrarile la podul suspendat peste Dunare avanseaza pe zi ce trece
Lucrarile la podul suspendat peste Dunare avanseaza pe zi ce trece

Se lucrează intens la drumurile de acces

Lucrările sunt destul de avansate și în exteriorul podului, unde se lucrează intens la terasamentele aferente drumurilor de acces pe toate fronturile, atât pe malul dinspre Tulcea, cât şi pe cel dinspre Brăila, începând de la pasajul peste calea ferata km 0+389, sensuri giratorii, centru de întreţinere şi coordonare, staţie de taxare, drum de legătură şi drum principal.

„Având în vedere promisiunea constructorului de a termina lucrarea, până în decembrie anul acesta, depunem toate eforturile pentru a-l sprijini să-şi respecte angajamentul” , a transmis Scrioşteanu.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...