Motivul pentru care Dacia a început să facă mai puține mașini. Ce s-a întâmplat în luna septembrie

Ana Anitoiu, Ștefan Olteanu 12.10.2021, 18:14
Motivul pentru care Dacia a început să facă mai puține mașini. Ce s-a întâmplat în luna septembrie

Dacia a început să facă mai puține mașini. Producția de automobile a scăzut considerabil. Iată ce s-a întâmplat în luna septembrie și care a fost motivul pentru care a scăzut numărul de noi autoturisme.

La cât a ajuns producția de mașini Dacia

Conform datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), producția de mașini a scăzut cu 50% la nivelul lunii septembrie, până la puţin peste 29.000 de maşini Dacia şi Ford.

Mai exact, producția Dacia a scăzut cu 40% în luna septembrie, până la aproape 22.000 de maşini. La Ford scăderea a fost și mai mare, de 67%, până la aproape 7.200 de unităţi.

De altfel, luna septembrie este cea de-a patra din acest an în care au fost înregistrate scăderi de producție comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În primele nouă luni ale anului au fost produse 315.000 de maşini, cu 3% mai multe faţă de cele produse în perioada similară din 2020. Cea mai mare creștere a fost înregistrată de Dacia, de 7% la aproape 194.500 de unităţi.

Motivul pentru care Dacia a inceput sa faca mai putine masini. Ce s-a intamplat in luna septembrie
Productia masinilor Dacia a scazut

Care este motivul pentru care a scăzut producția de mașini Dacia

În 2020, producția de mașini a fost afectată de pandemia de coronavirus. În acest an, aceasta este afectată de lipsa componentelor electronice.

Din acest motiv, mulţi constructori de mașini au început să livreze autoturisme fără anumite componente precumfaruri inteligente, sisteme multimedia pen­tru scaunele din spate sau sisteme de navigaţie.

În plus, din cauză că s-a mărit cererea, dar producția a scăzut, timpul de așteptare pentru o nouă mașină a crescut la aproape un an în cazul anumitor branduri. Mai mult, s-au scumpit atât mașinile noi, cât și cele second-hand.

Uzina Dacia a oprit producția. Aproape 11.000 de angajați, afectați

Nu mai departe de vineri, 8 octombrie, uzina Dacia de la Mioveni și-a suspendat activitatea din cauza crizei componentelor electronice ce afectează toată industria de profil, la nivelul întregii lumi. Aproape 11.000 de angajați au fost afectați de această decizie.

”Este o situaţie de incertitudine, care nu poate fi prevăzută. Lipsesc piese electronice, calculatoare, casetofoane, ceea ce noi numim, la modul general componente electronice”, a declarat liderul sindicatului din uzina de automobile, Viorel Ungureanu, potrivit News.ro.

Tot el a dezvăluit că suspendarea activității uzinei afectează aproape 90% dintre angajații fabricii. Aceștia vor primi doar 85% din salariu pentru perioada nelucrată, conform Contractului Colectiv de Muncă.

”Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri.

Avem celule de criză la nivelul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni va fi întreruptă în 27 şi 28 septembrie”, informa Direcţia Comunicare Dacia despre această criză.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...