EXCLUSIV

Ministerul Turismului caută influenceri pentru a promova România. Traian Bădulescu: „Noroc că îl avem pe Prințul Charles”

Gabriela del Pupo 24.06.2022, 12:46
Ministerul Turismului caută influenceri pentru a promova România. Traian Bădulescu: „Noroc că îl avem pe Prințul Charles”

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT) a lansat o consultare de piață, până pe 28 iunie 2022, pentru o viitoare achiziție publică, prin care caută firme care să-i nominalizeze influenceri sau lideri de opinie care să facă acțiuni de promovare a city break-urilor în România, pe platforme online ca YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn și TikTok. Jurnalistul specializat pe turism Traian Bădulescu a detaliat în exclusivitate pentru impact.ro ce ar presupune participarea la un astfel de proiect.

„Trebuie selectați cu mare atenție, cei care pot să transmită ceea ce așteaptă turiști”

Firmele care doresc să participe la licitație trebuie să facă o nominalizare de influenceri din România și Europa (2 piețe: UK și Germania) al căror profil are prima categorie (sub 100.000 de urmăritori), macro-influenceri (între 100.000 și 1 milion de urmăritori), mega-influenceri (peste 1 milion de urmăritori). Traian Bădulescu spune că trebuie aleși și în funcție de capacitatea de a transmite un mesaj acești influenceri.

„Mi se pare o idee bună, dar este doar o anumită nișă. Eu zic că nu ar trebui să se uite nici de presa clasică, publicații de specialitate, televiziuni importante, dar trebuie să recunoaștem că și influencerii contează. Depinde ce înțelegem prin influencer, este un om care are capacitatea de a promova, și are o audiență mare, unii pot fi chiar jurnaliști, designeri. Trebuie selectați cu mare atenție, cei care pot să transmită ceea ce așteaptă turiștii care ar putea să viziteze România, care ar fi interesați.

Un jurnalist poate să fie un influencer pentru că influențează oamenii prin ceea ce scrie, dacă un jurnalist inflențează prin audiența pe care o are site-ul, publicația, televiziunea unde lucrează, influencer-ul are direct, se vede câți urmăritori are.”

Cântăreața a afișat un trup fără cusur, în imagini incendiare Foto - Instagram
Foto – Instagram

„Noroc că îl avem pe Prințul Charles, ca jurnalist să nu uităm de Charlie Ottley, ei au iubit România”

Important ar fi ca Ministerul Turismului să aplice și alte criterii dincolo de numărul de urmăritori pe rețelele de socializare. O campanie care să aibă un impact maxim presupune recrutarea unor nume sonore din plan internațional.

„Dacă, de exemplu este un model, bărbat sau femeie, nu contează, și își pune poze doar cu el cu ceva în spate și nu e nimic altceva, nu contează că are un milion de urmăritori. Eu mă ocup de Miss Univers România, care este și jurnalistă în Târgul Mureș și știe să promoveze excelent destinații. De asta spun. Financiar, nu am urmărit să văd la cât se ridică, bănuiesc că e o sumă totală care va fi alocată.

Sunt și influenceri care acceptă și sume modice vizitând și o destinație. În turism o publicație chiar de anvergură poate să accepte o sumă de câteva mii de euro, nu de zeci sau sute de mii. Maghiarii, bulgarii, turcii, grecii, au venit ei la noi în România, au făcut conferințe, s-au prezentat presei, trebuie să ne bazăm și pe așa ceva totuși. Dacă sunt români ar fi bine să fie urmăriți și pe plan internațional, m-aș adresa în special artiștilor.

Noroc că îl avem pe Prințul Charles, ca jurnalist să nu uităm de Charlie Ottley, ei au iubit România, că altfel nu aveam noi bani să îi plătim, dacă ar fi cerut bani. Ar fi bine să mai indentificăm câțiva artiști internaționali.” mai spune Traian Bădulescu.

Consultarea de piață a fost deschisă în portalul de achiziții publice. Data limită de transmitere a propunerilor este 28 iunie 2022.

Care sunt criteriile pe care trebuie să le îndeplinească influencerii?

Firmele vor trebui să propună nominalizări de influenceri ghidându-se după următoarele categorii:

  • după relevanță – dacă un influencer lucrează în nișa brandului/domeniul pe care dorim să-l promovăm
  • după audiență -influencerul este un creator de conținut care și-a crescut o comunitate considerabilă (poate să însemne milioane de fani pe Facebook, sau sute de mii de abonați pe YouTube, dar poate să însemne și zeci de mii de vizualizări pe un blog de nișă)
  • după nișă – statisticile spun că utilizatorii de internet au încredere în specialiști și experți (un influencer expert într-o nișă foarte clară, dar care să aibă și o audiență mare)
  • după implicarea comunității – înseamnă un influencer relevant, cu o audiență mare într-o nișă potrivită, respectiv despre implicarea oamenilor din respectiva audiență (degeaba are audiența bună dacă lumea nu interacționează cu influencerul și/sau nu se implică în discuții)
  • după vizibilitate – un influencer poate avea vizibilitate mare, dar cu reacții puține – asta înseamnă că implicarea comunității este slabă sau un alt influencer poate avea reacții foarte bune pe un anumit conținut, dar vizibilitate mică în general
  • după consecvență – frecvență mare de publicare a conținutului online
  • după autenticitate – autenticitate a modului de exprimare
  • după platformă – sunt influenceri tari pe YouTube care nu au niciun rezultat pe Facebook, sunt bloggeri tari care nu au cont Instagram, sunt grupuri pe Facebook care nu au niciun alt canal de distribuție/comunicare etc
  • după creativitate – e foarte important ca influencerul să fie creativ și proactiv cu produsul de conținut.
Recomandare Video Impact.ro
Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriela del Pupo
Pentru Gabriela del Pupo presa nu a fost prima alegere. Absolventă a Universității "Babeș-Bolyai" din Cluj, a lucrat mai bine de 10 ani în domeniul artelor spectacolului. Pasiunea pentru știri...