Metroul din Cluj o ia pe urmele celui din Drumul Taberei. Câți ani întârziere vor avea lucrările

Cristian Cojocaru 01.03.2021, 17:35
Metroul din Cluj o ia pe urmele celui din Drumul Taberei. Câți ani întârziere vor avea lucrările

Potrivit specialiștilor, metroul din Cluj pare să aibă aceeași soartă ca și cel din Drumul Taberei. În acest sens, clujenii s-ar putea bucura de mijlocul de transport în comun mai târziu decât s-a anticipat. Autoritățile caută soluții pentru a nu schimba total proiectul.

Metroul din Cluj întâmpină o situație similară cu cel din Drumul Taberei

Din nefericire pentru clujeni, specialiștii au descoperit în locul unde ar umra să fie stația ”Pod Ira” un zăcământ de sare. Acest lucru ar putea întârzia foarte mult construcția magistralei sau îi poate obliga pe constructori să schimbe total proiectul. Autoritățile în domeniu caută noi soluții pentru remedierea problemei.

„Experţii, în acest moment, analizează toate soluţiile şi vă pot asigura că există soluţii, acum 50 de ani omul a ajuns pe Lună, acum a ajuns pe Marte, vă daţi seama că va putea face un metrou chiar dacă întâlneşte un bulgăre de sare în cale”, a transmis Emil Boc.

Potrivit geologilor, înainte de a se decide dacă se va reconfigura traseul, zăcămintele de sare ar trebui analizate. Așadar, înainte de a se stabili al traseu, este necesară o astfel de analiză, mai ales că săpăturile sunt extrem de costisitoare și dificile.

„Problemele apar în prezenţa apei. Dacă apa ajunge în contact cu corpul de sare se dizolvă şi golul evoluează în timp, conducând la caverne care îşi pot pierde stabilitatea. La suprafaţa terenului generează tasări şi în cazuri extreme prăbuşiri”, a declarat Iulian Popa, lector inginerie geologică, conform stiridecluj.ro.

Proiectul este unul de suflet pentru primarul Clujului, Emil Boc. Edilul consideră că după ce va fi pus în picioare acest proiect, se poate retrage triumfător că a lăsat clujenilor o moșternire pe măsură.

Emil Boc menționa anul trecut că proiectele trebuie finalizate la termen pentru a putea atrage și mai mulți bani europeni
Emil Boc menționa anul trecut că proiectele trebuie finalizate la termen pentru a putea atrage și mai mulți bani europeni

Metroul din Cluj începe să prindă contur

La sfârșitul anului trecut, studiul de fezabilitate era deja gata. Magistrala de metrou urmează a avea peste 14 kilometri lungime și costul total va ajunge la aproximativ un miliard de euro. Se preconizează că metroul din Cluj ar fi gata în 11 ani, devenind astfel cel de-al doilea oraș din România care va beneficia de această modalitate de transport în comun.

„Termenul de 11 ani este pentru întregul proiect finalizat, evident că primele stații vor fi gata mult mai repede”, declara Emil Boc anul trecut.

Metroul vine din centurl comunei Florești, cea mai mare din România care numără aproximativ 80.000 de locuitori. Traseul se continuă până în centrul municipiului Cluj-Napoca iar distanța exactă urmează a fi de 14,4 kilometri. În cea de-a doua etapă a construcțiilor este prevăzută extensia către cealaltă comună limitrofă a Clujului, Gilău.

„Ceea ce este important este că există resursa financiară în acest moment, pentru că este prins în Planul de reziliență al României cu Comisia Europeană, iar Uniunea Europeană susține foarte mult toate modalitățile de transport alternative la mașini și mai ales orice mijloc de transport verde, nepoluant. Asta este marea noastră șansă, pentru că din 2008 n-a mai fost niciodată vreo șansă în istoria UE când țările pot depăși limita de deficit de 3 la sută și acest Plan de reziliență, care se adaugă la proiectul de buget european 2021-2027 asigură resursa financiară”, a mai adăugat edilul la sfârșitul anului trecut.

Metroul este finanțat din bani europeni iar Emil Boc a menționat că important este ca proiectele să fie finalizate la timp, în acest fel vor putea fi atrași mai mulți bani europeni.

Urmăriți Impact.ro și pe