Metroul de la Cluj va merge singur. Detalii în premieră, sunt diferențe mari față de cel din București

Iancu Andreea, Ana Ionescu 17.10.2021, 16:51
Metroul de la Cluj va merge singur. Detalii în premieră, sunt diferențe mari față de cel din București

V-ați întrebat vreodată cum arată o călătorie cu metroul în capitale europene precum Londra sau Paris? Dacă nu ați avut oportunitatea de a face o vizită în una dintre aceste metropole, veți putea simți senzația unei călătorii moderne chiar pe plaiurile mioritice, la Cluj. Metroul de la Cluj va reprezenta o premieră pentru România, autoritățile anunțând că trenurile vor beneficia de tehnologie de ultimă oră, astfel că metroul va merge singur. O mulțime de alte diferențe au fost semnalate față de trenurile subterane din Capitală.

Diferențele dintre metroul de la Cluj și cel din București. De ce vor beneficia călătorii

Automatizare și eficientizare sunt cuvintele care vor caracteriza kilometri de linie subterană pe care autoritățile din vestul României speră să le pună la punct în următorii ani. Deși în Capitală a părut o veșnicie până când o nouă magistrală de metrou, cea din zona Drumul Taberei, a fost dată în folosință, metroul de la Cluj face pași importanți pentru modernizarea transportului din oraș. Față de trenurile subterane din București, metroul de la Cluj va fi complet automatizat, astfel că va putea merge singur pe șine.

Cei care au întocmit studiul de prefezabilitate s-au lăsat inspirați de magistralele din orașe precum Londra, Paris sau Tel Aviv. Așadar, locuitorii Clujului ar urma să se bucure de călătorii sigure, automatizate, iar instituția ar urma să aibă de zece ori mai puțini angajați față de Metrorex. Aproximativ 21,1 kilometri de șină va avea metroul din Cluj, iar costurile se vor ridica la 1,7 miliarde de euro. Cu toate acestea, dezvoltarea metroului se va realiza în etape, iar sursele de venit vor proveni în mare parte din fonduri europene.

Metroul de la Cluj va merge singur
Planul metroului din Cluj

Metroul clujean va merge singur

Pentru început, cartierele Mănăștur și Sopor ar urma să beneficieze de nouă stații, evaluate la un cost de 800 de milioane de euro. Investiția finală ar prezenta o premieră pentru România, trenurile fiind complet automatizate, asemenea celor din capitale europene importante, lipsind necesitatea angajării unor mecanici. Metroul din Cluj va prezenta sistemul driverless, astfel că vor fi implementate sisteme de semnalizare automată, transmisie de date, sisteme de supraveghere centralizate și integrare generală a transportului public. Eficientizarea călătoriilor cu mijloacele de transport public este dorința autorităților.

Totodată, față de Metrorex, care are datorii uriașe, în ciuda faptului că este susținut de la bugetul statului, metroul de la Cluj va dispune de numai 515 angajați pentru cei 21,1 kilometri și 160.000 de călători estimați zilnic. În schimb, Bucureștiul are 4.445 de angajați, care deservesc o linie de 21 de kilometri. Conform estimărilor, metroul clujean ar urma să scadă poluarea dar şi ambuteiajele de pe străzile din Cluj. Experții susțin că în prima etapă, până în 2030, transportul cu metroul din Cluj va elimina 30.000 de mașini din trafic, zilnic.

Urmăriți Impact.ro și pe
Iancu Andreea
Redactor online din 2013 și absolventă a UNIBUC, Facultatea de Litere, Specializarea Studii Europene. De asemenea, absolventă a cursurilor de Master din cadrul SNSPA, Facultatea de Comunicare și...