Pandemia de COVID-19 a afectat în bună măsură numeroase business-uri la nivel global, schimbând chiar și mecanismele de funcționare pe mai multe piețe. Nici giganții, însă, nu au scăpat de probleme. La nivel global, Coca-Cola a avut vânzări semnificativ mai scăzute în al doilea trimestru al acestui an, cauzate de criza epidemiologică.
După apă și cafea, Coca-Cola a devenit, de mai bine de un secol, cel mai popular și cel mai comercializat brand de băuturi răcoritoare. Pandemia de COVID-19 a dat însă peste cap planurile companiei și asta pentru că vânzările de băuturi răcoritoare au cunoscut cel mai puternic declin din ultimii 25 de ani. În al doilea trimestru al acestui an, vânzările au scăzut cu 28%, la 7,15 miliarde de dolari.
Comparativ cu recesiunea economică anterioară, care a debutat în 2008, veniturile la Coca-Cola, al cărui cel mai mare acționar este Berkshire Hathaway, condus de Warren Buffett, au crescut cu 11% în 2008, iar pierdreile au fost atunci de doar 3% în 2009.
Totuși, reprezentanții companiei din Atlanta spun că ce amai dificilă parte a crizei a trecut și se așteaptă la o redresare pentru următorul trimestru. James Quincey, directorul executiv din 2017, care a devenit și președinte al companiei în 2019, a spus că se așteaptă ca cererea să fie mai mare în lunile următoare, în ciuda unei reapariții a cazurilor de coronavirus în SUA și în alte țări, notează Financial Times.
În prezent, aproape jumătate din afacerile Coca-Cola provin din vânzările din restaurante, baruri, cinematografe şi stadioane, multe închise în intreaga lume din cauza răspândirii coronavirusului, în prima jumătate a acestui an.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]James Quincey anunțat recent că va întrerupe activitatea de sucuri Odwalla, ca parte a unui plan de reducere a gamelor de produse, pentru a preveni eventulele pierderi. CEO-ul Coca-Cola este de părere că au existat prea multe eforturi în a crește produse noi pe piață, pe care le numește „zombie”. Planurile multinaționalei cu sediul central în Georgia (SUA) se vor concentra acum pe eficientizare și inovare.
Din portofoliul Coca-Cola fac parte și brandurile Sprite, Fanta, Schweppes, Innocent, Fuze Tea și Smart Water.
Sursa foto: pixabay & unsplash