Special Impact.ro: Destinațiile „vedetă” din timpul pandemiei. Unde aleg românii să-și petreacă vacanțele 

Raluca Juncu 16.07.2020, 16:57
Special Impact.ro: Destinațiile „vedetă” din timpul pandemiei. Unde aleg românii să-și petreacă vacanțele 

Data de 15 mai a marcat ieșirea României din starea de urgență impusă de autorități în contextul epidemiei de COVID-19. Relaxarea măsurilor a reactivat totodată și apetitul românilor pentru călătorii, deși tendințele pentru vacanțele și concediile din acest s-au modificat foarte mult. 

Unde merg românii în vacanța 2020. Turism în vremuri de criză

În contextul crizei epidemiologice actuale și a incertitudinilor generate de aceasta, românii au renunțat la destinațiile exotice din străinătate și s-au reorientat către turismul intern. Un studiu realizat de Hospitality Culture Institute şi firma de cercetare de piaţă Exact Business Solutions indică faptul că 50% din români intenționează să-și petreacă vacanțele în România, în următoarea perioadă. 

Lucian Boronea, directorul general al agenției Accent Travel &Events spune că prin intermediul agenției pe care o conduce, destinațiile „vedetă” din această perioadă, cu cele mai multe solicitări sunt Mamaia și Băile Felix, iar undeva pe pozițiile trei și patru se plasează zona de sud a litoralului românesc, în special Venus și Cap Aurora, urmate de Sovata și Covasna. 

Lucian Boronea, CEO Accent Travel & Events, agenție înființată în 1999.
Lucian Boronea, CEO Accent Travel & Events, agenție înființată în 1999.

Cu toate acestea, turiștii români sunt mai reținuți în a comanda noi vacanțe, iar mulți dintre ei evită deja zonele aglomerate, din teama declanșării unor posibile focare de infecție cu coronavirus. Turismul responsabil, în locații mai retrase, cu respectarea normelor stricte de igienă a scos în față anumiți „campioni ai crizei”, din punct de vedere al destinațiilor. 

„Sunt doi campioni ai crizei: unul este Delta Dunării, e o destinație mai specială, nu neapărat ieftină și înțelegem rațiunea întrucât costurile sunt mai mari, cele cu transportul, cu aprovizionarea. Anul acesta, pentru că locațiile din Deltă sunt mai izolate, sunt locații mici, cu restaurante care au și terase și ai posibilitate de a petrece mai mult timp în aer liber, dar și în incinta complexului, sunt câștigătoare. 

Delta este campioana pentru că oferă, prin natura serviciilor ceea ce clienții caută astăzi și anume intimitate, siguranța și poate și puțin exotism. Iar al doilea campion al acestei pandemii este zona montană pentru că oamenii caută cumva o zonă de autoprotecție”, explică Lucian Boronea. 

Urmăriți Impact.ro și pe