Lidl, Kaufland și Mega Image fac o schimbare majoră. Toți clienții trebuie să știe

Andra Daoud 09.04.2022, 13:02
Lidl, Kaufland și Mega Image fac o schimbare majoră. Toți clienții trebuie să știe

Mai multe lanțuri de magazine din România urmează să facă o schimbare importantă. Printre acestea se numără Lidl, Kaufland și Mega Image, iar clienții trebuie să știe ce modificări vor avea loc. Schimbarea are legătură cu felul în care vor fi reciclate ambalajele sticlelor din plastic (PET-urile). Cum poți primi înapoi garanția plătită pentru sticlele de plastic în momentul cumpărării.

Lidl, Kaufland și Mega Image fac o schimbare majoră

SGR sau Sistemul Garanție-Returnare prevede că românii vor trebui să returneze sticlele din plastic (PET) la magazine, pentru a putea primi garanția înapoi. Pentru ca procesul de returnare a ambalajelor băuturilor să fie mai simplu, acestea vor avea două coduri de bare speciale pe etichetă, dar și un logo, după cum a explicat Julia Leferman, directorul executiv al Asociației Berarii României.

Va exista un logo specific siste­mului, pe care consumatorul să-l poa­tă recunoaşte cât mai uşor, pe lân­gă codul de bare naţional, pentru a evita importul de ambalaje goale din alte ţări. Ambalajul trebuie să nu fie deteriorat, să aibă eticheta întrea­gă pentru a putea fi scanat codul de bare specific sistemului”, a declarat aceasta.

SGR presupune plata unei garanții de 0,50 de bani pentru fiecare ambalaj din plastic cumpărat. În momentul în care sticlele sunt returnate, românii vor putea primi contravaloarea sumei.

Lidl, Kaufland și Mega Image fac o schimbare majoră. Toți clienții trebuie să știe
PET-urile vor putea fi returnate în baza Sistemului Garanție-Returnare

Unde vor putea fi depuse PET-urile și cum va fi rambursată suma

Sticlele din plastic pot fi returnate în orice punct de returnare și în orice magazin din țară, fără să fie nevoie să se prezinte bonul fiscal. Prin acest sistem, România ar trebui să atingă cifrele de colectare propuse la nivelul Uniunii Europene.

Garanția plătită în momentul achiziționării produsului în sticlă de plastic va putea fi returnată în numerar, pe card sau prin vouchere care ar urma să fie valorificate în unitățile comerciale. SGR se va asigura, în acest fel, că recuperează ambalajele de plastic de pe piață.

În cazul în care ambalajele sunt predate manual, contravaloarea garanției va putea fi returnată în numerar, dar dacă acestea sunt preluate folosind echipamente automate, contravaloarea va fi returnată sub formă de voucher. Acesta va putea fi schimbat în numerar sau folosit pentru a face cumpărăturile.

Sistemul Garanție-Returnare va funcționa în paralel cu procesul de colectare selectivă a gunoaielor, derulat de firmele de salubritate. Sistemul cu logo și cod de bare va fi implementat pentru a împiedica fraudarea SGR și pentru a-i descuraja pe cei care ar putea aduce din altă țară ambalaje goale din plastic pentru a le valorifica la noi în țară, în baza sistemului SGR.

Urmăriți Impact.ro și pe