Încă un producător auto riscă să ia o amendă colosală, la fel ca Volkswagen, din cauza suspiciunilor cu privire la măsluirea testelor emisiilor poluante. Sunt informații apărute într-una dintre cele mai mari reviste din Germania, pe fondul unei cercetări a procurorilor nemți pentru a vedea dacă această companie, tot germană, a folosit sau nu un anumit software pe automobilele sale pentru a obține rezultate mai bune la testele de emisii.
După cum am mai spus și în alte articole, înăsprirea standardelor de poluare la nivel european face ravagii în rândul companiilor auto. Sigur, ai putea spune că are balta pește, mai ales că producătorii de automobile sunt unele dintre cele mai bogate companii din lume. Totuși, tocmai de dragul acestei bogății, sunt tentate să măsluiască testele de poluare și să nu recurgă la compromisul pe care l-a făcut Dacia, adică la integrarea unor motoare slabe.
Acum, revista Der Spiegel vine cu un nou titlu interesant: „Daimler trebuie să plătească până la un miliard de euro”. Ar fi vorba, așadar, de o amendă la fel de mare precum cea luată de Volkswagen, în urma scandalului Dieselgate. Evident, deocamdată sunt doar speculații jurnalistice, nu este nimic cert, dar suspiciunile și cercetarea sunt o certitudine în privința Mercedes-Benz.
Asta după ce autoritatea federală pentru transporturi (KBA) a cerut rechemarea în service din partea Mercedes a 280.000 de automobile pentru rescrierea softului buclucaș.
Dacă suspiciunile procurorilor se dovedesc întemeiate și în cazul Daimler/Mercedes-Benz, compania ar putea să fie amendată cu câte 5.000 de euro pentru fiecare mașină care are instalat un software care oferă valori incorecte cu privire la cantitatea reală de emisii poluante.
Niciun client nu este interesat, când își ia o mașină, ce cantitate de emisii are viitorul său automobil, cu toate că producătorul e obligat să treacă niște valori în descriere. În afară de autorități, nimeni nu e interesat de ele și de aceea și profită companiile.
Poate că Mercedes nu va lua chiar o amendă de un miliard de euro, dar se estimează, pe baza automobilelor rechemate în service, că amenda va fi de minimum 800.000 de euro.
Daimler nu a oferit până acum niciun comentariu referitor la această problemă.
Volkswagen a primit o amendă de 1 miliard de euro, iar Audi – 800 milioane de euro. Producătorul de componente Bosch a fost amendat, de asemenea, cu 535 milioane de euro, pentru furnizarea dispozitivelor vinovate de trișare.